به گزارش اکوایران، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق با صدور ابلاغیه‌ای موارد اصلاحی ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها را ابلاغ کرد.

سید مجید رضوی، نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با صدور ابلاغیه‌ای موارد اصلاحی ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها را اعلام کرد.

بر اساس این ابلاغیه‌، صرفاً ۳ گروه کالایی ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا در سامانه جامع تجارت هستند؛ افرادی که با قصد تجاری اقدام به واردات و صادرات طلا می‌کنند و همچنین تولیدکنندگان شمش طلا.

این اصلاحات تا ۶ ماه قطعی است و پس از آن نیز در صورتی که حداکثر افراد مشمول این قانون اقدام به ثبت خرید و فروش در سامانه جامع تجارت نمایند؛ اصلاحات جدید پس از شش ماه نیز تمدید شده و دائمی خواهد شد.

علاوه بر موارد بالا، ثبت آنی در سامانه جامع تجارت نیز اصلاح شده و فروشندگان مصنوعات طلا اعم از خرده فروشان و بنکداران تا انتهای روز فرصت ثبت در سامانه دارند.

4986703

چند روز پیش نیز، در پی اعتراضات طلافروشان در هفته‌های اخیر به ثبت معاملات طلا و به‌ویژه بحث ثبت موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت، وزارت صمت در نامه‌ای به شفاف‌سازی پرداخت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه طلا جواهر تهران اعلام کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفاً برای تولید طلا الزامی است که پس از استخراج شمش طلا از معادن صورت می‌گیرد یا طلای حاصل از صادرات یا واردت می‌شود؛ بنابراین مشمول واحدهای ساخت و طلافروشی‌ها نخواهد بود.   


خبر مرتبط
واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟
واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟

اکوایران: در پی اعتراضات طلافروشان در روزهای اخیر به ثبت معاملات طلا و به‌ویژه بحث ثبت موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت، وزارت صمت در نامه‌ای به شفاف‌سازی پرداخت.