hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری نمایشگاه کار شرق کشور درخرداد ماه امسال در مشهد

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد :

برگزاری نمایشگاه کار شرق کشور درخرداد ماه امسال در مشهد

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری نمایشگاه کار شرق کشور که ۸ تا ۱۰ خرداد در مشهد برگزار می شود، گفت : رویکردی که دانشگاه فردوسی به دنبال آن است، تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل‌چهار می باشد .

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حسینعلی اخلاقی‌امیری در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فردوسی با سابقه ۷۰ ساله‌ای که دارد در حوزه تربیت نیروی انسانی جزء دانشگاه‌های برتر کشور است. در همین دانشکده مهندسی از جمع ۲۴ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فردوسی حدود۶ هزار در دانشکده مهندسی قرار دارند و تا الان هم ۲۰ هزار فارغ التحصیل داشته اند.


به گفته وی، در دانشگاه فردوسی بیش از ۷۰۰ هیئت علمی وجود داردو این نشان دهنده ظرفیت ویژه در شرق کشور است که دانشگاه فردوسی را به قطب علمی و پژوهشی در این نقطه تبدیل کرده است.

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه افزود: برای تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل ۴ نیاز است ارتباط موثری با بخش صنعت صورت بگیرد. 

به گفته وی، نمایشگاه کار ( اینوفام ) که قرار است ۸ تا ۱۰ خرداد برگزار شود بیشتر رویکرد نمایشگاه کار است که ۶۶ شرکت و‌صنعت مختلف در این نمایشگاه حضور دارند تا فارغ التحصیلان و بخش صنعت بتوانند از ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنند.

این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه در تعامل دانشگاه و صنعت است که امیدواریم این دسته نمایشگاه‌ها مستمر برگزار شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده ۶۶ شرکت در این نمایشگاه کار غرفه داشته باشند. 

اخلاقی امیری افزود: پیش بینی می‌کنیم در افق ۱۴۰۴ دانشگاه فردوسی تبدیل به دانشگاه نسل چهار شود. دانشگاه رویکرد اصلی در حوزه ایجاد مراکز نوآوری دارد. مرکز نوآوری مراکزی هستند که خروجی‌های دانشگاه را آماده می‌کنند برای ورود به حوزه کار آفرینی و تزریق به شرکت‌ها که استارتاپ‌ها و هسته‌های دانشجویی با حمایت بخش خصوصی شکل بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد