کد: 328766 | 21 اردیبهشت 1403 ساعت 14:22
(عکس) ارتش شوروی به خانه برمیگردد
در بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۷، آخرین واحدهای ارتش اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان خارج شده و به حضور ده ساله شان در این کشور، پایان دادند. ارتش سرخ شوروی، در سال ۱۳۵۸ ، برای حمایت از حزب دموکراتیک خلق، به افغانستان حمله کرد و با آوردن ارتش بیش از یک صد هزار نفری، افغانستان را رسمأ در اشغال خود قرار دادند.

