hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تصویب طرح جامع دو شهرک مسکونی دولتی در فارس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تصویب طرح جامع دو شهرک مسکونی دولتی در فارس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس از تصویب طرح جامع احداث دو شهرک جدید دولتی در این استان توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد.

ناصر رضایی یکی از این شهرک‌ها در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن با هدف اسکان بیست و نه هزار نفر با احداث نه هزار واحد مسکونی ویلایی یک و دو طبقه طراحی شده است.

او خاطرنشان کرد که این شهرک با رویکرد خودکفایی و چند عملکردی گردشگری، سکونتگاهی، صنعتی و آموزش عالی تصویب شده است.

رضایی با بیان اینکه شهرک یاد شده شامل ۶ محله است که هر محله مرکز خدماتی خاص خود را دارد و اجتماع محور طراحی شده، گفت: دومین شهرک نیز در راستای قانون جهش تولید مسکن و بر پایه اصول نظری و مبانی فکری مکتب شیراز طراحی شده است.

وی با بیان اینکه مساحت طرح جامع این شهرک ۸۸۰ هکتار است، افزود: این شهرک جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار نفر را در قالب سه پهنه مسکونی جداگانه در خود جای می‌دهد و طراحی این شهرک در قالب سه بخش مسکونی و یک بخش خدماتی در قالب ساختمان‌های یک و۲ و ۴ طبقه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: نقش توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در طراحی شهرک نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در نهایت طرح جامع شهرک هدف والایی که توسعه پایدار است را دنبال می‌کند.

سرپرست راه و شهرسازی فارس گفت: این شهرک به واسطه قرارگیری در محور گردشگری روستایی و طبیعت گردی به همراه نگاه سکونت با نقش گردشگری و تفریحی به عنوان نقش مکمل همراه می‌باشد.

رضایی گفت: این شهرک جدید همچنین برخوردار از فضاهای خدماتی در مقیاس شهر و یا فراشهری که طیفی از زمینه‌های آموزشی- درمانی و فضاهای گردشگری و سبز و کشاورزی را در بر می‌گیرد، است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد