hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مشکلات واقعی مناطق به خاطر استان بودن یا نبودن نیست؛ مشکلات ریشه در مرکز دارد

مشکلات واقعی مناطق به خاطر استان بودن یا نبودن نیست؛ مشکلات ریشه در مرکز دارد

روزنامه هم میهن نوشت: مشکلات واقعی مدیریت مناطق گوناگون ایران، استان بودن یا نبودن نیست، مشکلات ریشه در مرکز دارد که با استان شدن حل نخواهد شد شاید تشدید هم بشود.

روزنامه هم میهن تمرکز بر حل مشکلات کشور در تقسیم استانی را نادرست دانسته است.

به گزارش هم میهن، ما نمی‌توانیم بر حسب ترجیحات فرقه‌ای و سیاسی به‌ویژه علایق نمایندگان به بالا بردن سطح اداری مناطق کوچک کشور اقدام کنیم. اینکه یک روز استان جنوبی کرمان را وعده دهیم، روز دیگر استان شرقی تهران و غربی تهران، فارس شمالی و جنوبی و شمالی و... جز اینکه مشکلات کشور را افزایش می‌دهد نتیجه دیگری ندارد.

این روزنامه افزوده است: مشکلات واقعی مدیریت مناطق گوناگون ایران، استان بودن یا نبودن نیست، مشکلات ریشه در مرکز دارد که با استان شدن حل نخواهد شد شاید تشدید هم بشود.برای نمونه تصور کنید که استاندار خراسان بزرگ تواناتر در پیشبرد امور همه مناطق آن بود یا مثلاً استاندار خراسان شمالی؟ که بعید است قدرت کافی برای پیشبرد برنامه‌هایش را داشته باشد.

هم میهن تاکید کرده است: در هر حال به نظر می‌رسد رویکرد سیاسی این دولت در افزایش استان‌ها بر رویکرد مدیریتی و توسعه‌ای غلبه دارد. در غیر این صورت می‌توانستند گزارش توجیهی استان شدن را هم برای کرمان جنوبی و هم شرق تهران یا هر جای دیگر در اختیار رسانه‌ها و صاحبنظران قرار دهند. اکنون هم دیر نشده است، منتظر انتشار گزارش‌های رسمی هستیم.

 

منبع: etemadonline-659470

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد