hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تشدید تنش‌ بین مسکو و پاریس/ جنگ لفظی مقامات فرانسه و روسیه بالا گرفت

تشدید تنش‌ بین مسکو و پاریس/ جنگ لفظی مقامات فرانسه و روسیه بالا گرفت

رجزخوانی و جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه بالا گرفت؛ وزیر امور خارجه روسیه پاسخ اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه را داد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه روسیه گفت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با «روس‌هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال به دست گرفتن رهبری اروپاست.

همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، به‌ویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با «روس‌هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال به‌دست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این علت بوده است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما علت این اقدام، تلاش ماکرون برای به دست گرفتن رهبری در اروپا است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را به‌دست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

رئیس‌جمهور فرانسه: روسیه تهدیدی برای امنیت اروپا است

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در مصاحبه با روزنامه «اکونومیست» هشدار داد: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد و احتمال اعزام نظامی به اوکراین برای مبارزه با روسیه را منتفی ندانست.

«امانوئل ماکرون»رئیس‌جمهورفرانسهدر مصاحبه با روزنامه «اکونومیست»، در خصوص احتمال اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین تصریح کرد: «من هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم، زیرا با کسی روبرو هستیم که هیچ چیز را منتفی نمی‌داند».

برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه احتمالاً در آستانه راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید در اوکراین است و ماکرون در این خصوص گفت «اگر روسیه تصمیم بگیرد فراتر برود، ما در هر شرایطی مجبوریم این مسئله اعزام نظامی به اوکراین را از خود بپرسیم».

رئیس‌جمهور فرانسه بدون آن‌که اشاره‌ای به نقش کشور‌های غربی در طولانی‌شدن جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به کی‌یف کند، ادامه داد که روسیه «قدرت ثبات‌زدای منطقه» و «تهدیدی برای امنیت اروپا است».

در ماه‌های اخیر، گزارش‌های زیادی از شکست‌های میدانی اوکراین در رسانه‌های غربی منتشر شده و برخی آن را به دلیل کمبود مهمات و خسته بودن نیروی انسانی در خط مقدم تصویف کردند.

با این‌حال ماکرون تصریح کرد «من یک هدف راهبردی دارم: روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، امنیت در اروپا نخواهد بود».

او ادامه داد «چه کسی می‌تواند وانمود کند که روسیه در آن‌جا متوقف می‌شود؟ امنیت کشور‌های مجاور یعنی مولداوی، رومانی، لهستان و لیتوانی و دیگر کشورها، چه می‌شود؟»

مقامات روسیه بار‌ها هشدار داده‌اند که غرب با تجهیز اوکراین، تنها به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند.

منبع: sharghdaily-929718

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد