hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > درآمد 300 میلیارد ریالی مردم فارس از محل انرژی خورشیدی

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس مطرح کرد:

درآمد 300 میلیارد ریالی مردم فارس از محل انرژی خورشیدی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مردم این استان سال گذشته با تولید 11هزار و 138 مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید 300 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی در سال 95 در فارس تاکنون، بیش از 38 هزار مگاوات ساعت انرژی برق در این استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت 500کیلو وات در سطح استان با سرمایه گذاری 125هزار میلیون ریال راه‌اندازی شد، گفت: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد 5 نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت 3.2 مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال است.

کریمی فرد، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان تابش برای نیروگاه های خورشیدی مناسب است.

او درباره شرایط راه اندازی سامانه های خورشیدی نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد