hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نرخ کرایه تاکسی‌های اصفهان ۲۵ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه تاکسی‌های اصفهان ۲۵ درصد افزایش یافت

با تصویب اعضای شورای شهر اصفهان، نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی و خطوط ویژه این شهر در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت.

 لایحه نرخ پیشنهادی کرایه حمل و نقل تاکسی‌های گردشی و خط ویژه در سال ۹۹ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته در دستور جلسه یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در این خصوص با بیان اینکه دولت کمکی در این حوزه نمی‌کند و این موضوع باعث شده رانندگان به حقوق واقعی خود نرسند، افزود: در برخی اوقات دیده شده قیمت‌ها با قیمت‌های مصوب شورا اختلاف فاحشی داشته و در این خصوص حتی ۸۰ درصد در برخی مسیرها مغایرت وجود دارد.

امیراحمد زندآور ادامه داد: به طور مثال از میدان بزرگمهر تا میدان آزادی کرایه مصوب شورا دو هزار تومان بوده اما مبلغی که توسط راننده گرفته می‌شود در برخی سفرها ۵۰ درصد بیشتر است بنابراین امیدواریم لایحه حاضر در صورت تصویب شورا دستخوش تغییر نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: دبیرخانه شورای شهر برای شفافیت این موضوع بازدیدهای میدانی انجام داده که نشان می‌دهد هزینه دریافتی در برخی سفرهای تاکسی درون شهری به نرخ‌های مصوب شورا طعنه می‌زند بنابراین تصمیم بر این شد با حضور کارشناسان و مدیران سازمان تاکسیرانی افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها بررسی شود.

علیرضا نصراصفهانی ادامه داد: مدیران تاکسیرانی متعهد شدند که اگر شورا این ۲۵ درصد را مصوب کند تا ۹۵ درصد بر امور مربوط به افزایش قیمت‌ها نظارت داشته باشند؛ همچنین مقرر شد برچسب قیمت روی تاکسی‌ها گذاشته شود تا شهروندان در جریان قیمت‌ها قرار گیرند.

وی به طرح اخذ کرایه تاکسی‌های شهر از طریق Qr کد اشاره کرد و گفت: از آنجایی که فقط افراد دارای تلفن همراه هوشمند می‌توانند از این امکان استفاده کنند، قرار شد این طرح به صورت آزمایشی اجرا شود اما بنابر گزارش‌های رسیده این طرح با استقبال خوبی از سوی رانندگان مواجه شده و مقاومتی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با تاکید براینکه همه باید نسبت به مصوبه شورای شهر درخصوص میزان افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها مقید باشند، ادامه داد: یقین داریم که رانندگان تاکسی آنقدر کرامت دارند که گاهی مسافران نیازمند را رایگان جابجا می‌کنند بنابراین از این قشر درخواست می‌کنیم نسبت به تخلفات احتمالی در رابطه با اخذ بیش از قیمت مصوب کرایه تاکسی نقش ناظر را ایفا کرده و خود را مقید به رعایت این مصوبه بدانند.

در نهایت با رأی اعضای شورای شهر، افزایش ۲۵ درصدی نرخ پیشنهادی کرایه حمل و نقل تاکسی‌های گردشی و خط ویژه به تصویب رسید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد