hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رشد 43درصدی صادرات در استان سمنان / صادرات 268هزار تن کالا از 115 بنگاه صادراتی

رشد 43درصدی صادرات در استان سمنان / صادرات 268هزار تن کالا از 115 بنگاه صادراتی

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش 43 درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در سال گذشته خبر داد.

سمنان- شاهورانی: حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: در یکسال گذشته بیش از 268 هزار تن کالا به ارزش حدود 240 میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 97،  از نظر ارزش 43درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: این میزان صادرات توسط 115 شرکت در استان صورت گرفته است که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان 892دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 97 دارای رشد 61درصدی می باشد.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این مدت بیش از 128 قلم کالا از قبیل شمش سرب ، سود سوزآور ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک ، کابل ، فروسیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباس شویی ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد ، کرک و پشم حلاجی شده ، سیمان ، کاشی و سرامیک ، شیرینی و شکلات و غیره به 48 کشور جهان مانند عراق ، ترکیه ، هند ، ایتالیا ، ارمنستان ، گرجستان ، هنگ کنگ ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، اندونزی و غیره صادر شده است.

حمیدرضا مداح اظهار داشت: طی این مدت در حدود 22هزارتن کالا به ارزش بیش از  61 میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی ، کائوچوی اتیلن ، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقا کننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، روغن ترانسفور ماتور و غیره است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان 2746 دلار می باشد اذعان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از 20 کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد