hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید

آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید

حامد یزدی مهر گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و از آماده‌باش نیرو‌های امدادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گرد و خاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنان ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل بحران استان تهران با تاکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها و قرارگرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقاء دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

یزدی مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها، نیز تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران استان تهران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این خصوص به حالت آماده‌باش درآورده است.

منبع: fararu-731265

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد