hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دلیل عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها چیست؟

دلیل عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها چیست؟

سرهنگ علی زارع، معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس برای شماره‌گذاری ون‌های شهرداری و خودرو‌های برقی منعی دارد، اظهار کرد: پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودرو‌های برقی و ون‌های شهرداری ندارد.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا علت عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و خودروهای ون و دیگر خودروها از سوی پلیس را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به نحوه شماره گذاری خودرو‌های برقی گفت: همانطور که می‌دانید باید اسناد مجوزی از طرف وزارت کشور برای خودرو‌های برقی صادر شود و تمامی مدارک کامل باشد تا بشود این خودرو‌ها را شماره گذاری کرد، همچنین باید این خودرو به پلیس راهور معرفی شود تا پلیس طبق مدارک اقدام به شماره گذاری خودرو‌های برقی کند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور خاطرنشان کرد: پس بنابراین اگر مدارک یک خودروی کامل باشد پلیس هیچ منع و مشکل قانونی برای شماره گذاری این خودرو‌ها ندارد و اگر خودرویی شماره گذاری نمی‌شود علتش کامل نبودن مدارک است.

سرهنگ زارع در ادامه یادآور شد: همچنین برای شماره گذاری ون‌های شهرداری هم منعی وجود ندارد، در گذشته تعدادی از این ون‌ها که مدارکشان کامل بوده است، شماره گذاری شده‌اند، اکنون برای باقی ون‌ها اگر مدارک کامل باشد پلیس سریعا اقدام به شماره گذاری این خودرو‌ها می‌کند، چراکه این خودرو‌ها قرار است در حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دلیل دیگر پلیس برای تسریع در شماره گذاری خودرو‌های حمل و نقل عمومی این است که این خودرو‌های جدید می‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور گفت: پس بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر اسناد خودرویی به ویژه خودرویی که قرار است در حمل و نقل عمومی استفاده شود، کامل باشد و مصوبه شورای عالی ترافیک (برای خودرو‌های حمل و نقل عمومی) را داشته باشند و همچنین گواهی‌ها و مدارک اداره محیط زیست و اداره استاندارد را هم داشته باشد پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودرو‌ها ندارد.

منبع: fararu-731083

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد