hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تقابل دیدگاه‌ها در ارزندگی بازار سهام؛ محافظه‌کاران در مقابل جسوران

تقابل دیدگاه‌ها در ارزندگی بازار سهام؛ محافظه‌کاران در مقابل جسوران

در برنامه امروز بورسان مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه و حمیدرضا پورسلیمی، دانش آموخته اقتصاد به میزبانی مهدی طحانی به این سوال پاسخ دادند که سال جاری برای P/E آینده‌نگر بورس تهران چگونه خواهد بود.

فردای اقتصاد:  سال جاری برای P/E آینده‌نگر بورس تهران چگونه خواهد بود و سرمایه‌گذاران چه انتظاری از سودآوری شرکت‌های سهامی خواهند داشت؟ آیا منطقی است که P/E بورس تهران در سطوحی کمتر از میانگین تاریخی قرار گیرد یا خیر؟ دلیل موافقان و مخالفان هر کدام از این استدلال‌ها چیست؟ در برنامه امروز بورسان مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه و حمیدرضا پورسلیمی، دانش آموخته اقتصاد به میزبانی مهدی طحانی به بررسی این موضوع پرداختند.
در این باره مجید هوشمند، کارشناس بازار سرمایه در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: بازار در مقایسه با روند تاریخی با مقیاسی نظیر P/E ttm، P/E forward و ارزش دلاری قطعا در محدوده ارزندگی قرار دارد اما در صورتی که انتظاراتی مبتنی بر رشد بازار سهام وجود داشته باشد باید تغییری از جنس سیاستی روی دهد. دولت همچنان بزرگترین بازیگر بازار سرمایه است. در برهه‌ای این بازیگری جنس مالکیتی داشت اما امروز بیشتر دارای جنس سیاستی است.

حمیدرضا پورسلیمی، دانش آموخته اقتصاد در ادامه تصریح کرد: از ناحیه بودجه ریسک زیادی متوجه بازار سرمایه نیست. موضوعاتی پیرامون مالیات وجود داشت که در اصلاحات آتی قابل رفع خواهد بود.  نرخ ارز و پیش‌بینی‌هایی که در حوزه نیمایی وجود دارد عواملی هستند که می‌توانند در رشد بازار تاثیرگذار باشند

در برنامه امروز بورسان، مجید هوشمند کارشناس بازار سرمایه و حمیدرضا پورسلیمی دانش آموخته اقتصاد نگرش‌های متفاوتی از ارزندگی بازار سهام ارائه کردند.

منبع: fardayeeghtesad-38059

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد