hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > حمله رجانیوز به سینماگران و مدیران پلتفرم‌ها/ حاضرید به ازای پول هر نوع محتوای نابهنجاری تولید کنید؛ دیگ به دیگ میگه روت سیاه؟

حمله رجانیوز به سینماگران و مدیران پلتفرم‌ها/ حاضرید به ازای پول هر نوع محتوای نابهنجاری تولید کنید؛ دیگ به دیگ میگه روت سیاه؟

رجانیوز نوشت: هم سینماگران و هم مدیران پلتفرم ها حاضرند که به ازای پول، هر نوع محتوای نابهنجار و غیراخلاقی تولید شود و از این جهت میان هنرمند و صاحب پلتفرم تفاوت چندانی وجود ندارد.

رجانیوز نوشت:  امروزه محتوای نمایش خانگی سرشار از بی‌اخلاقی و بی‌حیایی است. سوال اینجا است که منشا این حجم از بی‌اخلاقی را کجا باید جستجو کرد؟ جز این است که این حجم از محتوای نابهنجار، تنها از خود سازندگان و سفارش‌دهندگان اینگونه محتواها نشات می‌‌گیرد؟ طرفین این ماجرا، هردو حاضرند که به ازای پول، هر نوع محتوای نابهنجار و غیراخلاقی تولید شود و از این جهت میان هنرمند و صاحب پلتفرم تفاوت چندانی وجود ندارد.

 
آن مدیر پلفرمی که از بی‌اخلاقی و پول‌پرستی سلبریتی‌ها انتقاد می‌کند، گویا تخلفات مالی پلتفرم خودش را فراموش کرده است. در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ خبری پیرامون تخلف مالی فیلیمو و نماوا منتشر شد. خبر آن بود که این پلتفرم‌ها در محاسبه پهنای باند تخلف کرده‌اند و پهنای باند را به جای تعرفه ۵۰ درصد، با تعرفه ۱۰۰ درصد محاسبه کرده‌اند. در واقع فیلیمو و نماوا با دست بردن در جیب مردم، درآمد خود از مصرف پهنای باند را دوبرابر افزایش داد‌اند. معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی وقت ساترا، تخلف این دو پلتفرم را کسب مال نامشروع از جیب مردم، انجام تبلیغات فریبنده و از بین بردن مزیت هزینه نیم بهای محتوای داخلی، عنوان کرد. هم‌چنین حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این باره گفت:ـ« این پلتفرم‌ها دریافت حق اشتراک خود از کاربران را صفر کرده اما از سوی دیگر، هزینه فروش پهنای باند را که باید با تعرفه ۵۰ درصد محاسبه می‌شد، به‌صورت ۱۰۰ درصد محاسبه کرده‌اند». ایشان سپس عنوان کرد:« باید مشخص شود این کار به چه مستند قانونی انجام شده و چرا رگولاتوری به آن توجه نکرده است. »
 
 
 
اما جالبتر از آن صاحبان پلتفرم‌های متخلف، هنرمندانی هستند که به تخلفات پلتفرم‌ها واکنش نشان داده‌اند و از آن به عنوان دزدی، فساد مالی، رانت‌خواری و حق‌کشی یاد کرده‌اند؛ کسانی که تا دیروز از پلتفرم‌ها پروژه می‌گرفتند و  جیره و مواجبشان به آنها گره خورده بود، امروز یادشان افتاده است که پلتفرم‌ها دزد و فاسد و رانت‌خوار بوده‌اند. سوال اینجا است که اگر پلفرم‌ها فساد و دزدی می‌کردند، چه کسی به آنها کمک می‌کرد که به فساد خود ادامه دهند؟ چه کسی با آن پلتفرم‌های فاسد قراردادهای میلیاردی می‌بست که برای آنها کار تولید کند؟ اگر همین هنرمندان با این پلتفرم‌ها قرارداد نمی‌بستند، پلتفرم‌ها اصلا می‌توانستند در بازار چیزی را عرضه کنند و حیاتی داشته باشند؟
 
 

 

منبع: etemadonline-658409

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد