hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) معماری خاص یک خانۀ «باریک» در ژاپن

(تصاویر) معماری خاص یک خانۀ «باریک» در ژاپن

این خانه که «۲۷۰۰» نام دارد، برای یک زوج جوان طراحی شده است. این خانه در محوطه دراز و باریکی ساخته شده که پس از گسترش جاده باقی مانده بود.

فرادید| دیوارهای بتن‌نما، مشخصۀ این خانه‌ی باریک در سایتامای ژاپن هستند؛ خانه‌ای که استودیوی محلی آی‌جی‌آرکی‌تِکتس (IGArchitects) آن را با عرض تنها ۲.۷ متر طراحی کرده است. 

به گزارش فرادید، این خانه که ۲۷۰۰ نام دارد، برای یک زوج جوان در یک محوطه دراز و باریک طراحی شده که پس از گسترش عرض جاده در این شهر نزدیک به توکیو بجا مانده بود. 

آی‌جی‌آرکیتکتس برای به حداکثر رساندن فضای قابل‌استفاده، مجموعه‌ای از فضاهای نشیمن لایه‌دار را در دو طبقه با فضاهای انعطاف‌پذیر در طبقه همکف و فضاهای خصوصی در طبقه اول ساخته است. 

3

ماساتو ایگاراشی بنیانگذار آی‌جی‌آرکیتکت به دزین گفته است: «زمین در توکیو و شهرهای اطراف آن بسیار گران است. ما فکر کردیم که می‌توانیم با شکل‌دهی مستقیم ایده زندگی در توکیو در چنین فضای کوچکی که مردم فکرش را هم نمی‌کنند، امکان زندگی در شهر را فراهم کنیم.» 

۲۷۰۰ به عنوان یک «جعبه بتنی» با هشت ستون بتنی حجیم که از میان آن برای حمایت از طبقه فوقانی بالا می‌روند، توصیف شده است. 

2

این محوطه به سمت شمال، جنوب و غرب باز است. آی‌جی‌آرکیتکت با استفاده از این مزیت، پنجره‌هایی را در هر چهار نمای خانه قرار داده تا نور طبیعی از هر طرف وارد خانه شود. 

در طبقه همکف، پنجره‌ها در ارتفاع زیرسقفی قرار گرفته‌اند تا حریم خصوصی حفظ شود. در طبقه بالا، پنجره‌های شکافی کوچکتر، نور اتاق خواب، حمام و راهرو را تامین می‌کنند. 

3

درهای دوتایی چوبی به فضای نشیمن با پلان باز خانه منتهی می‌شوند، جایی که سکوهای چوبی برای تعریف مناطق مختلف، بالا و پایین رفته‌اند. کنار آشپزخانه کوچک، یک منطقه غذاخوری با یک قسمت نشیمن در عقب قرار دارد. 

یک راه‌پله جمع و جور در مرکز پلان از اتاق غذاخوری به طبقه اول منتهی می‌شود و حمام و اتاق خواب را که به ترتیب در شمال و جنوب قرار دارند به هم متصل می‌کند. 

4

«فضا شبیه داخل غار است، با دیوارهای بلند و ستون‌های بزرگ. با این حال، هر چه بیشتر داخل شوید، پنجره‌ها نزدیک‌تر می‌شوند و فضا به بیرون نزدیک‌تر می‌شود.»

5

بسیاری از پروژه‌های مسکونی آی‌جی‌آرکیتکت روی ایجاد فضاهای نشیمن انعطاف‌پذیر و به عمد ساده متمرکز هستند.

5

4

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-185800

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد