hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، قانونی و مشروع بود/ ویدئو

پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، قانونی و مشروع بود/ ویدئو

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ ایران به حمله اسرائیل علیه کنسولگری سفارت ایران در دمشق گفت: آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بود.

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل علیه کنسولگری سفارت ایران در دمشق گفت: آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، در مورد اقدامات دیپلماتیک ایران در رابطه با حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: جنایتی که اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد بود.

او افزود: از وظایف حرفه‌ای دستگاه وزارت خارجه بود که این اقدام را در سطح بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد؛ در کمتر از ۲۴ ساعت بیانیه‌ای تنظیم و توسط روسیه در شورای امنیت به بحث گذاشت؛ لذا ایران در این چارچوب عمل کرد.

کنعانی تصریح کرد: متاسفانه به رقم اقدام حرفه‌ای ایران، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب بیانیه محکومیت اسرائیل شدند؛ در سایه نقش منفی این سه کشور، شورای امنیت نتوانست نقش خود را به درستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران، در یک دیپلماسی کاملاً فشرده و فعالیت شبانه‌روزی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور و همچنین برگزاری جلسات توجیهی دو یا چندجانبه با سفرای کشورهای خارجی در ایران، تلاش کرد این اقدام جنایت‌آمیز را محکوم کند.

او ادامه داد: این اقدامات نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند. بیش از ۳۰ مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات خارجی مشتمل بر این رویکرد بود که آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به اسرائیل تاکید کرد: این مصوبات مایه تاسف است؛ در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به اسرائیل، چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست. آمریکا روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است و این‌گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌‌کند.

منبع: sharghdaily-927515

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد