hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عدم قابلیت دفن بیش از 50 درصد از زباله های قم

عدم قابلیت دفن بیش از 50 درصد از زباله های قم

معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست قم گفت : بیش از ۵۰ درصد از زباله تولیدی روزانه در شهر قم که بخش قابل توجهی از آن را پلاستیک تشکیل می دهد به دلیل خطرات جدی زیست محیطی قابلیت دفن مستقیم ندارند.

سید احمد شفیعی در نشست خبری هفته هوای پاک که در شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرایند بازیافت و بازچرخانی پسماندهای ساختمانی در قم ضعیف است،اظهار کرد: انباشت این حجم از نخاله و پسماند ساختمانی در قم می‌تواند تبدیل به یک چالش مهم شود.

وی با بیان اینکه مصالحه ساختمانی بالاترین حجم پسماند تولیدی در قم است، بیان داشت: در حوزه بازیافت پسماندهای ساختمانی به‌شدت نیازمند ورود سرمایه‌گذار و جلوگیری از انباشت آنها هستیم.

وی ادامه داد: سموم نباتی و کودهای شیمیایی نیز از چالش‌های مهم استان قم در خصوص آلودگی محیط‌ زیست است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب شهری و صنعتی از عوامل مهم در آلودگی خاک هستند که وضعیت مدیریت فاضلاب صنعتی و شهری در قم قابل‌قبول نیست و یک معضل مهم است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم خاطرنشان کرد:افزون بر ۵۰ درصد از مجموع ۷۰۰ تن زباله تولیدی روزانه در شهر قم قابلیت دفن مستقیم ندارند که بخش عمده آنها را پلاستیک و سایر محصولات پایه پلیمری تشکیل داده‌اند که برای محیط‌ زیست و خاک بسیار خطرناک می‌باشد.

شفیعی اظهار کرد: در بهترین شرایط فقط ۱۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی بازیافت می‌شود درحالی‌که ظرفیت بازیافت این قبیل از پسماندها بسیار بیشتر از این میزان است.

وی عنوان کرد: در شهرداری قم هنوز هیچ چارت سازمانی و بخشی در رابطه‌با نظارت بر فعالیت‌های محیط زیستی وجود ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد