hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دفتر هنر مردمی؛ دفتری برای آشنایی و استفاده عموم مردم از هنر

دفتر هنر مردمی؛ دفتری برای آشنایی و استفاده عموم مردم از هنر

دفتر هنر مردمی دو سال است که شروع به فعالیت‌ کرده‌است. در طول این دو سال دچار فراز و نشیب‌هایی بوده اما حالا با استقرار در دفتر جدید و توجه مسولان فرهنگی و مردم فعالیت‌هایش رونق گرفته و رو به گسترش است.
به گزارش خبرنگار رویذاد ایران از قم،دفتر هنر مردمی دو سال است که شروع به فعالیت‌ کرده‌است. در طول این دو سال دچار فراز و نشیب‌هایی بوده اما حالا با استقرار در دفتر جدید و توجه مسولان فرهنگی و مردم فعالیت‌هایش رونق گرفته و رو به گسترش است. به قصد آشنایی با فعالیت‌های دفتر هنرهای مردمی گفتگویی با محمدعلی کاظمی مسئول این دفتر داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.  

 

از دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری برایمان بگوئید و اینکه هدف این دفتر چیست؟

دفتر هنر های مردمی حوزه هنری، حدود دو سال است که شروع به کار کرده و قرار است بستری باشد برای آشنایی و استفاده عموم مردم از هنر به‌ویژه در مناطق کم برخوردار تر شهر. مناطقی که در آنها کمتر به فعالیت‌های فرهنگی و هنری توجه شده و مهمتر از آن کمتر به آموزش تخصصی هنر و پرورش نسل با تاکید بر جوان و نوجوان پرداخته شده است. با وجود برخی مشکلات و دو بار تغییر محل دفتر، ولی اوضاع دفتر هنرهای مردمی امروز به نسبت خوب هست. و ان شاءالله در آینده نه چندان دور با لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام، خبرهای خوشی از این مجموعه خواهد رسید .

 

دفتر هنر مردمی تا کنون چه فعالیت‌هایی داشته؟

نزدیک به 45 نفر در دوره‌های عکاسی، فیلم‌سازی و گرافیک شرکت کرده‌اند و آموزش دیده‌اند. همچنین چند برنامه‌ی جهادی فرهنگی و هنری توسط هنرمندان عزیز در مناطقی مثل؛ اسماعیل‌آباد، شهر قائم، شهرک فاطمیه و .... برگزار شده‌است.

امیدوارم که بتوانیم امسال خصوصا با نزدیک شدن به تابستان و ایام تعطیلات فعالیت مجموعه را گسترش بدهیم. به ویژه این که بعد از این دوره‌های آموزشی، قرار است وارد رویکرد جدیدی بشویم و آن هم رفتن به سمت تولیدات هنری ت.سط هنرجوهای تربیت شده در مجموعه است.

  

از فعالیت‌های حال حاضر این دفتر هم بگوئید و اینکه این فعالیت‌ها برای چه سنینی برنامه‌ریزی شده است؟

در حال حاضر مجموعه دو بعد فعالیتی دارد؛ یک بعد عمومی است که رویکرد در این بعد آموزشگاهی نشدن و  جهادی و معنوی رشد کردن اعضا است. از این دست فعالیت‌ها می‌شود به برنامه‌هایی مثل؛ هیئت‌های مناسبتی، ایستگاه‌های صلواتی، اردوهای زیارتی و تفریحی و برنامه‌های جهادی در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد.

در بعد تخصصی هم در حال حاضر دوره‌ی فیلم‌سازی در دو بخشِ تدوین و تصویربرداری در حال برگزاری‌ست که ۲۰ نفر از نوجوان‌های خوش استعداد در این دوره‌ها در حال آموزش هستند. برای دوره گرافیک هم در حال ثبت‌نام و گزینش متقاضیان هستیم تا یک گروه نوجوان و خوش انگیزه در رشته گرافیک داشته باشیم. انشاءالله در آینده برای رشته‌هایی مثل؛ نمایش، سرود و موسیقی هم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

در کنار این دوره‌ها بعضی از دوستان هم به صورت فردی و با استفاده از امکانات مجموعه، خودشان در حال یادگیری هستند در رشته‌هایی مثل؛ طراحی، نقاشی و خوشنویسی. تمام تلاش ما کمک به بچه‌ها و نوجوان‌ها برای توانمند شدن و تاثیرگذار شدن‌ است.

  

آیا خدمات شما ویژه منطقه خاصی از قم است؟

خیر ، از مناطق مختلف قم در دفتر هنر مردمی عضو هستند. هر چند با توجه به دفتر جدید مجموعه که در منطقه نیروگاه و در آستان مقدس امامزاده شاه ابراهیم علیه السلام است، اهالی منطقه ارتباط بیشتری با مجموعه گرفته‌اند.

  

هزینه کلاس‌ها و دوره‌ها چطور است؟

تا به امروز تلاش شده این برنامه‌ها به شکل رایگان برای اعضا اجرا شود تا نوجوانان عزیز بتوانند بدون دغدغه هزینه در برنامه‌ها شرکت کنند. به همین جهت هم تلاش کردیم که در گزینش دقت شود تا نوجوانانی که قصد جدی برای یادگیری دارند در برنامه‌ها حضور یابند.

 

چه برنامه‌هایی برای دوره تابستان تدارک دیده‌اید؟

با توجه به این که هم تعطیلات تابستان پیش‌رو است و هم ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در ماه محرم و صفر، برای تابستان در حال برنامه‌ریزی هستیم.. انشاءالله تا اواخر اردیبهشت ماه، برنامه‌های این ایام را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

علاقمندان از چه طریقی می‌توانند در جریان دوره‌ها و فعالیت‌های شما قرار بگیرند؟

با لطف خدا و مساعدت اداره اوقاف و امور خیریه و مدیر و هیئت امنای امامزاده شاه ابراهیم علیه السلام، دفتر هنرهای مردمی در امامزاده شاه‌ابراهیم مستقر است که علاقمندان می‌توانند سه روز آخر هفته از ساعت 15 تا 19 به صورت حضوری به مجموعه مراجعه کنند. کانال مجموعه با عنوان کانون خورشید به نشانی؛ @kanon_khorshid  در پیام‌رسان ایتا هم مسیر اطلاع رسانی ما در شبکه‌های اجتماعی‌ست.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد