hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۴۰۰۰ واحد در سال جاری تحویل متقاضیان مسکن قم خواهد شد

۴۰۰۰ واحد در سال جاری تحویل متقاضیان مسکن قم خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: براساس برنامه های انجام شده در سال جاری شاهد افتتاح ۲۶۰ واحد مسکن در سوم خرداد ماه، ۱۵۰۰ واحد در هفته دولت، ۳۳۰ واحد در آبان ماه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، ۱۶۱۰ واحد به مناسب دهه فجر تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،محمد اطهری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست رسانه ای که چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، بیان کرد: کار اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیدگی‌ به محرومین و ساخت مسکن برای روستاییان و قشرکم درآمد است.

وی، گفت: در دهه‌های گذشته وضعیت روستاها از لحاظ مسکن غیر مقاوم بوده و زلزله های بم و منجیل رودبار که خسارات جانی و مالی زیادی را بر جا گذشت گویای این مسئله می‌باشد و علت کاهش خسارات در دهه‌ اخیر به علت فعالیت تخصصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن قم ادامه داد: در استان قم حدود ۱۷۶۰۰ خانواده ساکن دائم روستا در حال زندگی می‌باشند و تا سال ۱۳۸۴ حدود ۷ درصد از مسکن های روستایی مقاوم سازی شده است.

اطهری با بیان مقاوم سازی هرساله بافت مسکونی روستایی اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۰۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و هدف گذاری بنیاد مسکن تا سال ۱۴۱۰ مبنی بر مقاوم سازی کلیه واحدهای روستایی می‌باشد که میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح ملی و کشور حدود ۵۱ درصد و در استان قم ۵۳ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به سهمیه استان برای مقاوم سازی واحدهای روستایی تصریح کرد: سهیمه‌ای که در سال ۱۴۰۳ برای استان قم قرار داده شده ۲۰۰۰ واحد است که تاکنون ۷۰۰ واحد آن در سال جدید به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی و ۳۰۰ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی ادامه داد: تسهیلاتی توسط دولت سیزدهم جهت پرداخت به متقاضیان مسکن برنامه ریزی شده است که به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

 اطهری با اشاره به طرح هادی روستایی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن در روستاهای کشور اجرای طرح هادی می‌باشد که منابع مالی آن از واگذاری زمین روستاییان و اعتبارات دولتی تامین می‌گردد و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ طرح های قبلی هادی بازنگری شده و برای سال ۱۴۰۳، ۲۰ روستای دیگر استان قم در بازنگری طرح هادی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم ادامه داد: یکی دیگر از خدمات بنیاد مسکن به روستاییان اعطای خدمات فنی صدور پروانه می‌باشد، در بخش واگذاری قطعات زمین روستایی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۵۳ قطعه به مردم عزیز استان تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: از تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان قم، ۶۸۱۵ قطعه زمین واگذار شده و در سال ۱۴۰۲، ۱۲۸۵ سند روستایی و ۴۴۴ سند شهری نیز صادر شده است.

اطهری با اشاره به ساخت مسکن در سطح شهرها و روستاها که یکی از وظایف بنیاد مسکن می‌باشد گفت: مسولیت ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر های زیر صد هزار نفری به بنیاد مسکن داده شده است که نهاد در سطح استان قم پروژه های بزرگی را متقبل شده و به کمک دولت محترم آمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم ادامه داد: در سطح شهر قم سایت ۱۷ هکتاری و سایت ۲۲ هکتاری که شامل ۳۱۳۰ واحد، در سایت طایقان ۴ هزار واحد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان شامل کهک، قنوات، جعفریه و دستجرد ۴۱۰ واحد در مراحل مختلف ساخت و تکمیل قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ۷۵۴۲ واحد در سال ۱۴۰۲، ۵۳۲ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان داده شده است و حدود ۳۰۰ واحد دیگر نیز آماده بهره‌برداری و تحویل می‌باشد که در انتظار تعیین زمان افتتاحیه از سوی مسولین می‌باشد. 

اطهری با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سالی مملو از افتتاح پروژه‌های مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می‌باشد گفت: طبق برنامه های انجام شده ۲۶۰ واحد در سوم خرداد ماه، ۱۵۰۰ واحد در هفته دولت، ۳۳۰ واحد در آبان ماه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، ۱۶۱۰ واحد به مناسب دهه فجر تکمیل و در اختیار متقاضیان محترم قرار می‌گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد