hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کدام موشک‌ها و پهپاد‌ها «وعده صادق» را رقم زدند؟

کدام موشک‌ها و پهپاد‌ها «وعده صادق» را رقم زدند؟

عملیات وعده صادق در حالی رقم خورد که اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی آماج حملات پهپاد‌های انتحاری، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی، سردار شهید محمدهادی حاجی رحیمی و جمع دیگری از همراهانشان شد، در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی هدف پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، در این عملیات پهپاد‌های شاهد ۱۳۱، شاهد ۱۳۶، موشک‌های بالستیک خیبرشکن و عماد و موشک‌های کروز پاوه مورد استفاده قرار گرفت که این گزارش مروری خواهیم کرد بر تسلیحات بکار رفته در این عملیات که باعث ضربه به بخش عمده‌ای از ساختار و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شد.

** پهپاد‌های شاهد ۱۳۱/۱۳۶

شاهد ۱۳۶ شناخته شده‌ترین عضو خانواده پهپاد‌های شاهد است که طی سال‌های گذشته ظهور و بروز آن در صحنه‌های عملیاتی به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. شاهد ۱۳۶ در حقیقت نمونه‌ای با مقیاس ۱.۴ از پهپاد شاهد ۱۳۱ است که به دلیل ابعاد بزرگتر نسبت به شاهد ۱۳۱ از برد بیشتری برخوردار است و برد عملیاتی آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

کدام موشک‌ها و پهپاد‌ها «وعده صادق» را رقم زدند؟

برخورداری از این قابلیت باعث می‌شود تا این موشک از سمتی غیر از آن سمتی که دشمن انتظار حمله را دارد به هدف خود نزدیک شود و به این ترتیب باعث فریب و سردرگمی پدافند هوایی دشمن شود.

تاکنون مشخصات رسمی از موشک کروز پاوه منتشر نشده است، اما سرعت این موشک به دلیل برخورداری از موتور‌های توربوجت و یا توربوفن بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

منبع: fararu-726235

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد