hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تدوين برنامه تحولي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس برای تحقق شعار سال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد:

تدوين برنامه تحولي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس برای تحقق شعار سال

در نشستي به رياست استاندار و با حضور مديران كل دستگاه‌هاي اجرايي استان، برنامه تحولي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس در سال 1403 با رويكرد  تحقق" جهش توليد با مشاركت مردم" تشريح شد.

مدير عامل شركت شهرك هاي فارس در این نشست از تدوين برنامه تحولي اين شركت در سال 1403با رويكرد  تحقق جهش توليد با مشاركت مردم خبر داد و گفت: با اجراي اين برنامه كه با استفاده از شيوه جديد برنامه ريزي عملياتي و برپايه مطالعات  و بررسي هاي دقيق كارشناسي  تدوين شده است ،اهداف تعيين شده محقق خواهد شد.

سيد مسعود عظيمي افزود: در اين برنامه كه  در سطوح سازماني، پرسنلي و عملكردي تدوين شده است بيش از 110شاخص را در بخش هاي فني، اجرايي و عملياتي مورد رصد وپايش قرار مي دهد.

وي  با بيان اينكه شهرك هاي صنعتي از ظرفيت بالايي براي  تحقق  جهش توليد با مشاركت مردم برخوردار است گفت: دستيابي به اهداف تدوين شده در اين برنامه تحولي نيازمند  همراهي ،هم افزايي و تعامل دستگاه هاي اجرايي  و خدمات رسان استان  است.

عظیمی، راه اندازي شهرك هاي صنعتي غيردولتي، مشاركت با بخش خصوصي براي راه اندازي شهرك هاي صنعتي دولتي و واگذاري امور راهبري شهرك هاي صنعتي به صنعتگران را از مهمترين رويكردهاي برنامه تحولي شركت شهرك هاي صنعتي فارس در سال جاري براي بهره گيري از مشاركت مردم در جهش توليد بيان كرد و گفت: معتقديم مشاركت مردمي در اين حوزه ها مي تواند سبب تحول در زيرساخت هاي صنعت استان شود.

او با بيان اينكه  قانون، سازكارهاي مناسبي براي مشاركت مردم در ايجاد شهرك هاي صنعتي غير دولتي تعيين كرده است گفت:شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در اين زمينه از سرمايه گذاران حمايت مي كند و از دستگاه هاي اجرايي نيز انتظار داريم استعلامات در اين بخش را در كوتاهترين زمان پاسخ دهند.

عظیمی همچنين با اشاره به اينكه در راستاي قانون قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها، مدیریت 20 شهرك صنعتي استان فارس در قالب تشكيل شركت هاي خدماتي به صنعتگران واگذار شده است، گفت: شركت هاي خدماتي جانشين دولت در آن شهرك صنعتي محسوب مي شوند كه امسال نيز واگذاري حداقل 5شهرك صنعتي جديد داراي شرايط، در برنامه قرار گرفته است.

او با بيان اينكه براي رفع مشكلات  بخشي از  ناترازي برق، نيز ايجاد شهرك هاي تخصصي انرژي خورشيدي و حمايت از راه اندازي نيروگاه هاي كوچك مقياس مولد برق را در دستور كار قرارداده ايم گفت:زاويه مناسب تابش خورشيد در شمال استان  ظرفيت بي بديلي براي ايجاد شهرك هاي تخصصي انرژي خورشيدي فراهم كرده و مراجل راه اندازي سه شهرك در استان فارس درحال پيگيري است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: اين شركت آماده تامين زيرساخت براي 500 توليد مگاوات برق خورشيدي را دارد و اراضي را نيز با شرايط ويژه و اقساط بلند مدت به بخش خصوصي واگذار مي كند.

عظيمي در ادامه با اشاره به نقش ویژه شهرک‌های صنعتی در بسترسازی به منظور جهش  صنعتی در استان گفت: تعادل و توازن‌بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال در همه مناطق استان  در برنامه تحولي اين شركت در سال 1403 این شرکت قرار گرفته است

وی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های وسیع  کشور با ۳۷ شهرستان بوده و در همه شهرستان‌های استان حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است، افزود: برخی از این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ویژه در شهرستان‌های جدید استان، در مراحل اولیه ایجاد زیرساخت قراردارد که برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها با هدف تسریع در واگذاری آن‌ها به متقاضیان اجرایی  با هدف تمركز زدايي از مركز استان و  توزيع عادلانه زيرساخت هاي صنعتي در سراسر استان خواهد شد.

عظیمی با اشاره به ایجاد ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در استان گفت: امسال توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی با هدف ارائه خدمات مطلوب به صنعتگران و سرمایه‌گذاران با تعامل و همكاري موثر  دستگاه هاي خدمات رسان در برنامه قراردارد.

او همچنین ايجاد وتوسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان هاي نزديك به مركز استان را از دیگر برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: در این زمینه از تمام ظرفیت‌های قانونی نظيرتملك اراضي ملي و نيز  مشاركت با بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت سرمايه گذاران  برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای  و ايجادي استفاده خواهد شد.

در این جلسه و با دستور استاندار فارس مقرر شد تفاهم نامه هايي با هدف  تامين و رفع مشكلات زيرساختي شهرك ها و نواحي صنعتي استان في مابين شركت شهرك هاي صنعتي و دستگاه هاي خدمات رسان منعقد شود .

راه اندازي پنجره واحد سرمايه گذاري  و كارگروه سرمايه گذاري ويژه شهرك هاي صنعتي فارس با محوريت اداره كل اقتصاد و امور دارايي استان ، تشكيل جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع استان ويژه مسائل و مشكلات واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي با محوريت اداره كل صنعت،معدن و تجارت استان ،برنامه ريزي براي احياي صنايع راكد با استفاده از ظرفيت هاي موجود در استان و حمايت بانك ها از بازفعال شدن واحدها  از ديگر تصميمات اين جلسه بود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد