hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افتخاری دیگر برای شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حوزه علمی

افتخاری دیگر برای شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حوزه علمی

کارشناس ارشد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران موفق به ترجمه کتاب مرجع پتروفیزیک و تالیف کتاب آزمایشگاه خواص سنگ و سیال مخازن هیدروکربوری شد

 مهندس محمد تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این شرکت گفت کتاب پتروفیزیک ترجمه یکی از کتب مرجع در زمینه مهندسی نفت می باشد.
وی افزود این دو کتاب از عناوین اصلی درس های تمام گرایش‌های مهندسی نفت بوده که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود زیرا تعیین دقیق خواص سنگ و سیالات مخزن مبنای برآوردهای اولیه ذخایر هیدروکربوری و شبیه سازی مخازن و همچنین طراحی برنامه های بلند مدت توسعه میادین نفت و گاز می باشد.
مهندس ارشد اداره مهندسی نفت شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد کتاب پتروفیزیک تالیف دکتر جبار تیاب مرجع بسیار مناسبی جهت استفاده متخصصان صنعت نفت و همچنین دانشجویان رشته تحصیلی مهندسی نفت در دانشگاه می باشد.
رضایی در ادامه گفتگو با اشاره به حساسیت ویژه در ویرایش علمی و ادبی ترجمه گفت کتاب پتروفیزیک چندین بار توسط اساتید بزرگی چون دکتر عباس هلالی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت مورد بازبینی و تایید قرار گرفته است.
وی گفت ترجمه کتاب پتروفیزیک فوق العاده سلیس و روان انجام شده و کلیه استانداردهای تعیین شده در ترجمه کتب لاتین به کار رفته است و بهمین خاطر ، بعنوان یکی از منابع آزمون دکترا و کارشناسی ارشد مهندسی نفت مورد استقبال قرار گرفته است.
رضایی انگیزه اصلی و هدف از ترجمه این کتاب را کاربرد اساسی پتروفیزیک در بررسی و شبیه سازی مخازن هیدروکربنی و مطالعه جامع و توسعه میادین نفت و گاز دانست و گفت با توجه به کاربرد آن به عنوان یکی از کتب جامع مهندسی نفت در دانشگاه نیاز به یک ترجمه سلیس و روان بود که این موضوع باعث ایجاد انگیزه ای گردید برای ترجمه این کتاب ارزشمند و تخصصی در راستای پیشبرد اهداف سازمان و امیدوارم که با این تلاش مختصر ، خدمتی به جامعه علمی نفتی کشور انجام داده باشم.
شایان ذکر است مهندس محمد تقی رضایی فارغ التحصیل از دانشگاه صنعت نفت آبادان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی نفت با گرایش مخازن هیدروکربوری است که در حال حاضر در اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار می باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد