hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تبعات ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گاه جبران ناپذیر است

مدیر کل امور اتباع استانداری فارس هشدار داد:

تبعات ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گاه جبران ناپذیر است

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به خانواده‌های ایرانی پیرامون ازدواج با اتباع بیگانه هشدار داد.

بهرنگ قربانی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۱۰۵۹ و ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی منوط به اجازه مخصوص از طرف دولت ایران است.

او با بیان اینکه اجرای این قانون در استان‌ها برعهده ادارات کل اتباع خارجی است، اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۰۶۱ قانون مدنی هر فرد خارجی که بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

قربانی گفت: بعضی از افراد تبعه خارجی غیرمجاز به طمع دریافت اقامت و با حربه‌های مختلف و سوءاستفاده از حسن نیت خانواده‌های ایرانی، به بانوان ایرانی پیشنهاد ازدواج داده یا به شکل صوری مزدوج می‌شوند.

این مقام سیاسی در فارس اضافه کرد: این افراد بعد از دریافت اقامت و بدون در نظرگرفتن شرایط همسر و فرزندان حاصل از ازدواج غیرقانونی، کشور را ترک کرده و مشکلات فراوانی را برجای می‌گذارند.

قربانی بایادآوری اینکه عمده مشکلات ناشی از ازدواج غیرقانونی با اتباع بیگانه، گریبانگیر زنان ایرانی و خانواده آنان خواهد بود، گفت: به تبع آن جامعه نیز با مصائب و چالش‌هایی مواجه خواهد شد که بعضا غیرقابل جبران است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: توصیه اکید ما پرهیز از ازدواج با اتباع خارجی است و در صورت ضرورت، قبل از هرگونه اقدام به ازدواج با اتباع خارجی با مراجعه به این اداره کل و اخذ مشورت با کارشناسان انجام شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد