hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اردستان در وضعیت قرمز «کرونا» قرار ندارد/ احتمال موج دوم کرونا دور از انتظار نیست

اردستان در وضعیت قرمز «کرونا» قرار ندارد/ احتمال موج دوم کرونا دور از انتظار نیست

فرماندار شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان در موضوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد که با این اوصاف خیلی از برنامه‌ها قابل اجرا نیست.

 حمید رضا تاملی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری اردستان اظهار داشت: خبرنگاران کار بسیار موثری را در حوزه اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های شهرستان اردستان انجام می‌دهند که در این رابطه جای تقدیر دارد.

وی افزود: کشور با یک پدیده‌ای  به نام کرونا مواجه شد که برای آن پیش‌بینی خاصی انجام نشده بود و هیچ سند رسمی در هیچ کجای دنیا برای آن منتشر نشده و تصور می‌شد که در مناطق کویری با گرم شدن هوا افراد کمتری مبتلا شوند که این چنین نشد.

فرماندار شهرستان اردستان ضمن اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر روی افراد مختلف گفت: تاثیر بیماری کرونا بر روی افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند و افراد مسن بیشتر بود اما هیچکدام به طور صد در صد قطعی نبوده است و در موارد نادر دیگری هم اثر خود را گذاشته است.

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان سالمندترین شهرستان استان اصفهان با 20 درصد نرخ سالمندی و قریب به هشت هزار نفر سالمند در این شهرستان مورد تهدید بیماری کرونا قرار داشت و از شمال و جنوب این شهرستان مورد هجوم این بیماری بودیم.

تاملی ضمن اشاره به حضور اردستانی‌های غیرمقیم در این منطقه بیان کرد: ایام نوروز و حضور اردستانی‌های غیر مقیم در شهرستان اردستان که می‌توانستند ناقل این بیماری باشند در سطح نقاط مختلف روستایی شهرستان اردستان زیاد بودند که این موضوع موجب تشدید این ویروس در این شهرستان شد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: کمبود امکانات درمانی در سطح شهرستان اردستان یکی دیگر از معایب مقابله با بیماری کرونا در سطح این شهرستان بود و نبود سی تی اسکن و فرسوده بودن دستگاه‌های رادیولژی و قدیمی و عدم آمادگی مقابله کادر درمانی برای ورود به یک عملیات نفس‌گیر همه بیانگر این است که ما در اردستان می‌توانستیم شرایط خطرناکی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای مقابل با کرونا در شهرستان اردستان محدودیت‌هایی در تصمیم‌گیری‌ها بود که باید ستاد کرونا برای ما  ابلاغیات ارسال می‌کرد و مکان‌هایی نیز بود که بعضی از ارگان‌ها موارد خودسرانه را انجام داده بودند که ستاد کرونا در این خصوص عملیاتی شد و یک پیام کار ماموریتی مدونی را دریافت کردند.

تاملی با بیان اینکه نرخ مرگ و میر در شهرستان اردستان بسیار بالا است و در سال‌های قبل هم نرخ مرگ و میر همین مقدار فعلی ثبت شده است، افزود: بیماری کرونا نتوانست با مرگ و میرآمار غیر قابل واقعی را در شهرستان اردستان ثبت کند.

فرماندار اردستان گفت: شهرستان اردستان در موضوع کرونا هنوز وضعیت آن زرد است و به وضعیت سفید نرسیده است که با این اوصاف نمی‌توان خیلی از برنامه‌ها را شروع کرد که باید منتظر وضعیت سفید باشیم و تمام سعی و تلاش مجموعه شهرستان اردستان این بوده که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و با تشریح وضعیت آن را به مردم اعلام کردیم و خیلی از آن‌ها نیز رعایت کردند و با این وضعیت سخت همکاری نمودند.

وی ضمن اشاره به شیوع احتمالی موج دوم ویروس کرونا تاکید کرد: احتمالا موج دوم بیماری کرونا در پائیز همراه ویروس آنفولانزا در کشورپیش بینی می‌شود که باید جامعه را به شکل فعلی و در وضعیت سلامت نگهداریم و شبکه بهداشت هم با کادر قوی تر خود را برای آن مرحله آماده کند.

تاملی اظهار کرد: افرادی که از کرونا آسیب دیده‌اند توسط دولت به شکل متمرکز اقداماتی را برای آن‌ها انجام می‌شود و در شهرستان اردستان هم می‌توان از طریق کمیته امداد و بهزیستی برای آن‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد