hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اسرائیل رسما مسئولیت حمله به سفارت ایران در دمشق را پذیرفت؟

اسرائیل رسما مسئولیت حمله به سفارت ایران در دمشق را پذیرفت؟

یک روزنامه آمریکایی به نقل از چهار مقام اسرائیلی نوشت: «اسرائیل عامل حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق بوده است» اما سخنگوی ارتش اسرائیل از پاسخ به سوالی درباره حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق طفره رفته بود.

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی ارتش اسرائیل در رابطه با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: «ما درخصوص حمله‌ای که توسط رسانه‌های خارجی گزارش شده اظهارنظر نمی‌کنیم و به تمرکز بر روی اهداف جنگی‌مان (در غزه) ادامه می‌دهیم».

سخنگوی ارتش اسرائیل  از پاسخ به سوالی درباره حمله این کشور به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طفره رفت.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل در رابطه با گزارش‌های منتشرشده در خصوص حمله این شکرو به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «ما درخصوص حمله‌ای که توسط رسانه‌های خارجی گزارش شده است، اظهارنظر نمی‌کنیم و به تمرکز بر روی اهداف جنگی‌مان (در غزه) ادامه می‌دهیم».

هاگاری همچنین با طرح ادعای دخالت ایران در حمله به بندر ایلات، گفت: «حمله اخیر به پایگاه دریایی اسرائیل، با «هدایت ایران» و توسط «پهپادهای ساخت ایران» انجام گرفته است».

او گفت: «این حادثه‌ای بسیار جدی بوده است».

سخنگوی ارتش اسرائیل  گفت: «تل‌آویو از این حادثه برای تقویت سیستم ضدهوایی خود در این منطقه درس می‌گیرد.»

هاگاری همچنین در رابطه با گزارش‌های منتشرشده درخصوص حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: ما درخصوص حمله‌ای که توسط رسانه‌های خارجی گزارش شده اظهارنظر نمی‌کنیم و به تمرکز بر روی اهداف جنگی‌مان ادامه می‌دهیم.

تلویزیون دولتی «الاخباریه» سوریه روز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

نیویورک‌تایمز: حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، کار اسرائیل است

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از چهار مقام اسرائیلی نوشت: «اسرائیل عامل حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق بوده است.»

مقامات اسرائیلی مدعی شدند: «ساختمان مورد هدف در دمشق مقر سپاه پاسداران بوده است و نه یک دفتر دیپلماتیک.»

پیش از این، سخنگوی ارتش اسرائیل از پاسخ به سوالی درباره حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق طفره رفته بود.

منبع: sharghdaily-924682

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد