hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خبر جدید درباره قطع درختان و ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ درختان قیطریه چند سال دارند؟/ فیلم

خبر جدید درباره قطع درختان و ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ درختان قیطریه چند سال دارند؟/ فیلم

آخرین اخبار و جزئیات درباره ماجرای جنجالی قطع درختان و ساخت مسجد در پارک قیطریه اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه ارائه داد.

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه و احتمال قطع برخی درختان اظهار داشت: تعجب می‌کنم؛ مگر قراراست هر جایی مسجد ساخته می‌شود، درخت قطع شود؟

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه از دهه ۷۰ تاکنون، در ۴۳ بوستان فرامنطقه‌ای تهران مسجد احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: پارک قیطریه هم مثل دیگر پارک‌های فرامنطقه‌ای، نیاز به توسعه فضای فرهنگی دارد و درخواست احداث مسجد در آن شده است، اما این به معنی قطع درختان آن نیست و مانند دیگر پارک‌ها برای ساخت و ساز درون فضای پارک به هیچ وجه، هیچ درختی قطع نمی‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه مسجد پارک قیطریه قرار است درست جای یک انبار متروکه و در نزدیکی خیابان اصلی ساخته شود، گفت: در طرح اولیه، قرار به جابه‌جایی چهار اصله درخت بود که پس از بازدید «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و دستور اکید او بر عدم جابه‌جایی این درختان، نقشه ساخت مسجد تغییر کرد. در نقشه جدید، هیچ درختی حتی جابه‌جا هم نخواهد شد. اساساً احداث مسجد هیچ تزاحمی برای هیچ‌کدام از درختان پارک ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به رشد و توسعه فضای سبز در دوره اخیر مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز تهران، منازل و معابر شهری کاشته شده است. این آمار، بیانگر عزم شهرداری برای توسعه فضای سبز و حفظ درختان است و اگر مراکز فرهنگی هم ساخته می‌شود در مناطق فاقد درخت خواهد بود.

اندازه گیری عمر یک درخت پارک قیطریه

برخی مردم درخت‌های پارک قیطریه را متر کرده‌اند تا ببینند درختانی که «علیرضا زاکانی» شهردار تهران از آن‌ها به عنوان نهال یاد می‌کند، چند سال دارند.

قطر این درخت، ۲۸۸ سانتی‌متر محیط دایره، تقسیم بر ۳/۱۴ (عدد پی) ۹۱/۷ قطر به دست می‌آید. قطر تقسیم بر دو شعاع یا همان (عمر) درخت محاسبه می‌شود. این درخت، کهنسال  حساب می‌شود و طبق قوانین خود شهرداری، به هیچ عنوان قابل بریدن یا جابه‌جایی نیست.

پارک قیطریه

 

منبع: sharghdaily-924603

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد