درباره ما نسخه آزمایشی | شنبه، 6 تیر 1405

کد: 314502 | 12 فروردین 1403 ساعت 21:43

(عکس) ناصرالدین‌شاه در کنار اولین مجسمه تهران

ناصرالدین شاه قاجار را اولین کسی می‌دانند که در زمان حیاتش تندیسی از او ساخته و در میادین تهران نصب کردند
(عکس) ناصرالدین‌شاه در کنار اولین مجسمه تهران


ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر فرنگ سخت شیفته شهرها و مردمان فرنگ شده بود، دوست داشت به شیوه آنها مجسمه ای از او بسازند و در یکی از میادین اصلی شهر آن را نصب کنند. 

ابتدا قصد داشتند مجسمه را در سر میدان توپخانه بگذارند اما به صلاحدید شاه و از آنجا که احتمال مخالفت‌های عمومی دستور داده شد تا آن را به قورخانه ببرند تا دو سال بعد آن را به باغشاه منتقل کنند.

1802935_776

منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-182933



عکس خوانده نمی‌شود