hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) معماری جذاب یک خانۀ 20 متری در توکیو

(تصاویر) معماری جذاب یک خانۀ 20 متری در توکیو

در منطقه پر جنب و جوش شینجوکو در توکیو، خانه موسوم به «شش سوبو» با مساحت تقریباً 20 متر مربع واقع شده است؛ خانه‌ای که استودیوی معماری Arte-1 آن را با نمایی از چوب سیاه در سال 2020 طراحی کرده است.

فرادید| این خانه هم به خاطر اندازه‌اش و هم به خاطر نمای متفاوتی که با پنجره فرانسوی خود دارد، در میان خانه‌های قدیمی ردیف‌شده در امتداد این خیابان باریک خودنمایی می‌کند.

به گزارش فرادید؛ صاحبان خانه که یک خانواده سه نفره هستند، می خواستند که محل اقامتشان حس صمیمیت را ارائه دهد، اما در عین حال با محیط بیرونی نیز در ارتباط باشد. نهایتا استودیوی معماری موفق به طراحی اقامتگاهی شد که با وجود مساحت اندکش احساسی از وسعت و گنجایش را به ساکنان خانه ارائه می‌دهد.

05

دو عامل موثر در بزرگتر به نظر رسیدن این خانه، ارتفاع بلند خانه و پنجرۀ بزرگ ورودی هستند. به علاوه در داخل خانه نیز تلاش شده تا کمترین میزان پارتیشن‌بندی بین اتاق‌ها صورت بگیرد تا باعث تنگ به نظر رسیدن فضا نشود.

طراحی نیم‌طبقه در داخل خانه انگار فضای زندگی را به جای «عرض» در «ارتفاع» گسترش داده و امکانات و فضای لازم برای یک زندگی سه نفره را پدید آورده‌ است.

11 (1)

23

19_1_

12

01

منبع: faradeed-182251

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد