hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بیانیه داعش درباره حمله تروریستی در مسکو جعلی است/ عکس

بیانیه داعش درباره حمله تروریستی در مسکو جعلی است/ عکس

درحالی که به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی، داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه در مسکوی روسیه را برعهده گرفته است، رسانه‌های روسی این ادعا را تکذیب کردند.

به گزارش شبکه شرق، سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو شامگاه جمعه «سوم فروردین ماه»، شاهد یکی از مرگبارترین حملات تروریستی تاریخ روسیه بود که طی آن تاکنون ۶۲ نفر کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده‌اند و ساختمان سالن نیز در آتش سوخت.

در پی این حمله تروریستی، به‌گفته شهردار مسکو، تمام تجمعات در تعطیلات آخر هفته لغو شده است، همچنین تاکنون ده‌ها کشور این حمله را محکوم کرده‌اند.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز در واکنش به این واقعه گفته است: «تروریست‌ها هیچ زبانی جز انتقام نمی‌فهمند، اگر زور را با زور پاسخ ندهیم، هیچ محاکمه یا تحقیقاتی سودی نخواهد داشت».

داعش مسئولیت حمله تروریستی در مسکو را برعهده گرفت

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو را بر عهده گرفته است.

گروهک تروریستی داعش با انتشار پیامی در کانال «ناشر نیوز» به‌عنوان رسانه رسمی این گروهک، مسئولیت حمله مرگبار در روسیه را به‌عهده گرفت.

در اطلاعیه داعش آمده است: «نیروهای دولت اسلامی یک تجمع بزرگ مسیحیان در شهر کراسنوگورسک در حومه مسکو پایتخت روسیه را مورد هدف قرار دادند و صدها  نفر را کشته و زخمی کردند و پیش از آن که به‌سلامت به پایگاه‌هایشان بازگردند، خسارت شدیدی به آن مکان وارد کردند».

ادعای داعش در خصوص بازگشت امن تروریست‌ها به پایگاه‌های‌شان در حالی است که طبق تصاویر منتشرشده، حداقل یکی از چهار تروریست، به بازداشت نیروهای امنیتی روسیه در آمده است.

حمله تروریستی در مسکو

روسیه بیانیه منتشر شده به نام داعش را جعلی خواند!

درحالی که به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی، داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه در مسکوی روسیه را برعهده گرفته است، رسانه‌های روسی این ادعا را تکذیب کردند.

در حالی که برخی از خبرگزاری‌های آمریکایی از قبیل رویترز و گاردین، با انتشار تصویری از بیانیه منتسب به داعش مدعی شدند این گروه در پس پرده حمله خونبار شامگاه جمعه روسیه قرار دارد، رسانه روسی راشاتودی ضمن رد این ادعا، این بیانیه را جعلی خواند.

به گزارش راشاتودی، در تصویری که به طور گسترده از بیانیه داعش درباره پذیرش مسئولیت حمله تروریستی به روسیه در فضای مجازی منتشر شده، از سایت خبری استفاده شده که سال‌ها است دیگر توسط این گروه تروریستی استفاده نمی‌شود.

حمله تروریستی در مسکو

منبع: sharghdaily-924158

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد