hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از فروش گران قیمت ترین پنت هاوس در ابوظبی تا خرید برق از عمان

از فروش گران قیمت ترین پنت هاوس در ابوظبی تا خرید برق از عمان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الشرق الأوسط ، العربی الجدید، الصباح و الفرات نیوز.

 

البیان امارات: 

فروش گران قیمت ترین پنت هاوس در ابوظبی 

املاک آلدار از فروش گران قیمت ترین پنت هاوس سه خوابه ابوظبی در مجتمع نوبو رزیدنس ابوظبی در جزیره سعدیات به قیمت 137 میلیون درهم خبر داد و بالاترین قیمت هر متر مربع را در امارت به ثبت رساند که از مرز 96 هزار درهم  گذشت. 

طلال الذیبی، مدیرعامل گروه املاک آلدار، گفت: این معامله تاریخی در نوبو رزیدنس نقطه عطفی در بخش املاک مسکونی در ابوظبی است و نشان دهنده سطح بلوغ و توسعه است که توسط بازار املاک در امارات به دست آمده است. 

راشد العمیره، سرپرست مدیر کل مرکز املاک و مستغلات ابوظبی، گفت: بخش املاک و مستغلات در ابوظبی شاهد افزایش مستمر تقاضا برای دسته های مختلف دارایی های املاک و مستغلات است.

العربی الجدید:

کویت خریدار برق از عمان

وزارت برق، آب و انرژی های تجدیدپذیر دولت کویت در سایه موفقیت های اخیر چندین پروژه همکاری استراتژیک میان دو کشور به ویژه پالایشگاه الدقم، برای خرید برق از  سلطان نشین عمان در تابستان آینده و تعمیق  همکاری های دوجانبه برنامه ریزی می کند.

پس از آنکه نیروگاه تولید برق عبدالله السالم کویت سال گذشته در پی وقوع آتش سوزی از رده خارج شد و همچنین با توجه به افزایش تقاضای برق ، این کشور تابستان سال گذشته شاهد قطعی گسترده برق بوده است و به همین خاطر در صدد  خرید برق از سلطان نشین عمان است.

گفتنی است  خرید برق کویت از عمان در چارچوب توافقنامه  کشورهای شورای همکاری قرار دارد که بر اساس آن تامین برق یکدیگر توسط این کشورها  تصریح شده است.

 

الشرق الاوسط:

 شرکت نفت کویت 50 درصد از سهام یک شرکت ایتالیایی را خریداری کرد

شرکت بین المللی کویت پترولیوم، شعبه ایتالیا، اعلام کرد با هدف تلاش برای کاهش انتشار کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی، توافقنامه‌ای برای خرید 50 درصد از سهام شرکت ایتالیایی « اکوفوکس» ( Ecofox)، که در تولید سوخت‌های ارگانیک تخصص دارد، امضا کرده است.

وزارت نفت کویت بدون اشاره به حجم و میزان این قرار داد، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس «X» نوشت، این قرارداد «اقدامی پیشگامانه» برای توسعه، تولید و توزیع سوخت‌های ارگانیک پایدار در راستای اهداف و متناسب با کاهش انتشار کربن در سوخت‌های مورد استفاده برای حمل‌ونقل است.

 

الفرات نیوز:

 المدکوکه شیرینی مورد علاقه عراقی‌ها در ماه رمضان

«المدکوکه» یک شیرینی اصیل در عراق است که در ماه رمضان، توجه روزه داران را به خود جذب می کند.، این شیرینی، یک میراث اجتماعی به شمار می رود که عراقی ها از گذشته به آن عادت کرده اند.

آنچه این شیرینی را از سایر شیرینی ها متمایز می کند، این است که شکر ندارد و بیماران دیابتی می توانند آن را میل کنند. المدکوکه که تقاضا برای خرید آن در ماه رمضان افزایش می یابد، از خرما، کنجد و برخی طعم دهنده ها تهیه می شود.

 

الصباح : 

سفر بیش از 400 هزار شهروند اروپایی به عراق از آغاز 2023

احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ عراق، خبر داد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 400 هزار شهروند اروپایی به عراق سفر کرده‌اند.

البدرانی تأکید کرد که این آمار شامل گردشگران و مسافران کشورهای همسایه از جمله ایران و سوریه و لبنان نمی‌شود.

وی با اعلام این آمار تأکید کرد که عراق نیازمند اقدامات فوری برای تقویت گردشگری و جذب گردشگر و بهبود زیرساخت‌ها و خدمات گردشگری است.

وزیر فرهنگ عراق افزود که دولت برای توسعه گردشگری تلاش می‌کند و در حال مذاکرات دیپلماتیک با کشورهایی است که درباره سفر شهروندان خود به عراق ملاحظاتی دارند.

 

منبع: sharghdaily-923918

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد