hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۴ پروژه عمرانی فرودگاه مشهد مقدس افتتاح می شود

با حضور وزیر راه

۴ پروژه عمرانی فرودگاه مشهد مقدس افتتاح می شود

۴ پروژه بزرگ فرودگاهی امروز در فرودگاه بين‌الملل شهيد هاشمی نژاد مشهدمقدس با حضور مهرداد بذر پاش وزير راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
مشهد پایگاه خبری رویداد امروز-وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: نصب پل‌های ارتباطی بین فرودگاه و هواپیما موسوم به پل تلسکوپی در تمامی فرودگاه‌هایی که ظرفیت نصب آن را دارند، آغاز شده است و امروز یک مورد از آن در فرودگاه بین المللی مشهد به بهره برداری رسید تا زمینه آسایش مسافران را فراهم کند.
 
 مهرداد بذرپاش راهبرد وزارت راه و شهرسازی را مبتنی بر تامین ایمنی و آسایش مسافران دانست و افزود: با راه اندازی پل‌های تلسکوپی پیاده و سوار شدن مسافر از اتوبوس در فرودگاه به حداقل خواهد رسید.
 
وی گفت: جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت آن در فرودگاه ها کمک خواهد کرد، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینالهای فرودگاه های دیگر کشور نیز در دست اجرا است.
 
وزیر راه و شهرسازی ایجاد ایستگاه‌های بیشتر در فضای فرودگاهی برای توقف هواپیماها را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که در فرودگاه های کشور دنبال می شود و امروز در فرودگاه مشهد به بهره برداری رسیده است.
 
بذرپاش افزود: با بهره برداری از چهار طرح توسعه‌ای در فرودگاه مشهد ظرفیت اسمی پذیرش سالانه مسافر در این فرودگاه از هفت میلیون به ۱۰ میلیون افزایش یافته است ضمن اینکه با افزایش تجهیزات، شمار پروازهای روزانه آن نیز به زودی بیشتر خواهد شد.
 
وی، توسعه ناوگان حمل و نقلی اعم از هوایی، ریلی و جاده ای را از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: روند بکارگیری هواپیماهای جدید در ناوگان هوایی کشور به صورت مستمر در حال انجام است، همچنین لوکوموتیو و وسایل نقلیه جدید نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور اضافه می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان قرار گرفتن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجموعه این وزارتخانه گفت: انتقال آن به دولت به طور کلی منتفی است.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز به آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس اشاره کرد و گفت: درحال حاضر فضای ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ۳۷ هزار متر مربع است و با اتمام پروژه توسعه ترمینال حدود ۵۷ هزار متر مربع فضا خواهد رسید.
 
محمود امانی‌بنی با اشاره به ارزش افزوده این پروژه برای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: با بهره‌برداری از پروژه توسعه ترمینال، سالانه شاهد اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر خواهیم بود. این پروژه درحالی به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۲۰ هزار متر مربع به فضای کنونی ترمینال افزوده خواهد شد.
 
او همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه اپرون فرودگاه مشهد مقدس گفت: با افتتاح پروژه توسعه اپرون، شاهد افزایش ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خواهیم بود.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت:پروژه‌های توسعه ترمینال داخلی، توسعه اپرون، سامانه کمک‌ناوبری آی. ال. اس، ۳ ایربریج با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز افتتاح شد.
 
اپرون بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله‌های پستی، سوخت گیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می‌گیرد.
 
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا بطور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد