hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری همایش گرامیداشت روز شهردار و نخسین رویداد انتخاب شهردار برتر در استان خراسان رضوی

با حضور وزیر کشور در مشهد

برگزاری همایش گرامیداشت روز شهردار و نخسین رویداد انتخاب شهردار برتر در استان خراسان رضوی

گردهمایی 1000 نفر از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای خراسان رضوی، مدیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران و فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار همایش‌های مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران- این گردهمایی بزرگ با همت سازمان همیاری شهرداری های استان و به مناسبت 25 اسفندماه سالروز شهادت سرلشگر مهدی باکری و روز شهردار،  و با هدف انتخاب شهردار برتر در 9 موضوع تخصصی در تالار همایش‌های مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

نخستین رویداد انتخاب شهردار برتر در استان خراسان رضوی از بین 96 شهرداری فعال در ۸ محور تخصصی باز آفرینی، درآمد پایدار، عمران شهری، خدمات شهری، حمل و نقل و نهضت ملی مسکن و یک محور ویژه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد. همچنین در این رویداد از بین 75 شهرداری شرکت کننده به نفرات برتر جوایز و نشان افتخار شهردار برتر نیز اهدا شد.

احمد وحیدی وزیر کشور، یعقوبعلی نظری استاندار، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، داوری فرماندار، موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای استان، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهرمشهدمقدس و جمعی از شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف استان نیز در این همایش حضور داشتند.

احمد وحیدی وزیر کشور در این همایش اظهار کرد: موضوع شهر و شهرداری یک مسئله اساسی است که باید به‌دقت موردتوجه قرار بگیرد. گاهی شهرداری در ادبیات ما آن‌چنان‌که شأن واقعی آن است، موردتوجه قرار نگرفته زیرا به‌هرحال، مسئولیت اداره امور کشور در عرصه‌های مختلف مربوط به شهرداری است و با وجود جمعیت حدود 80 درصدی کشور که در شهرها ساکن هستند، به‌جرئت می‌توان شهرداری‌ها را مدافع آسایش 80 درصد جمعیت کشور دانست.

وی افزود: نخستین گام در توسعه مدیریت شهری، همراهی و همگرایی میان شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر است. نباید فضا به نحوی رقم بخورد که مردم تصور کنند در نظام مدیریت شهری، دو پارگی ایجاد شده است. علاوه بر این، مدیریت شهری باید با استانداری‌ها هم به‌عنوان نمایندگان عالی دولت وارد تعامل شوند و آسایش مردم درگرو همین تعامل‌هاست. وزیر کشور خاطرنشان کرد: پس از این، توجه به وظایف شهرداران است که اهمیت پیدا می‌کند.

چندین تکلیف مهم بر دوش شهرداران است که مطالبه قانون‌گذار بوده و از جمله آن می‌توان به قانون درآمدهای پایدار اشاره کرد که تلاش دارد تا مدیریت شهری را در مسیر درست ریل‌گذاری کند. وی ادامه داد: بر همین اساس، اگر بحرانی در شهرها اتفاق بیفتد که آسیبی به مردم وارد کند و آن اتفاق رخ نمی‌داد اگر کانالی لایروبی می‌شد یا بنایی سالم‌سازی می‌شد، بدون شک مسئولیت آن بحران بر عهده شهرداری‌هاست. وحیدی با بیان اینکه شهرداری‌ها در هر موضوع و مسئله‌ای در کشور، دارای مسئولیت‌هایی هستند، تصریح کرد از جریان هدف‌گذاری برای کاشت یک میلیارد نهال گرفته تا مبلمان شهری و حمل و نقل عمومی، شهرداری‌ها تا حدی مسئولیت دارند. مدیریت شهری باید بتواند هویت و معنویت را بر شهرها حاکم کند. شهری که مردمش با هم اتصال فرهنگی داشته باشند، در سایه مدیریتی قابل تحقق است که هویت‌ها و اصالت‌ها حفظ شوند.
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این همایش اظهار کرد: بنای ما بر حمایت جدی از شهرداری‌ها است که امیدواریم این حمایت مبتنی بر روش‌های درست و پاک باشد. استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امیدوارم این بستری که امروز فراهم شده برای انتخاب شهردار برتر در سال آینده هم برای دهیار برتر نیز باشد، چرا که ما به دنبال تقویت فضای روستا و فعال کردن ظرفیت های روستایی نیز هستیم و ما همواره تعامل پویا و رو به جلو را بر شهرداری‌ها و شهردار‌ها تأکید کردیم و آمادگی داریم به درآمد شهرداری‌ها کمک کنیم، این ارتباطات و تعاملات پویا نوید بسیار خوبی را برای سال آینده خواهد داد. جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز افزود: در این رویداد ما شهردار برتر را انتخاب کردیم نه شهرداری برتر را، لذا کیفیت اصل اساسی این انتخاب بود و امیدواریم سال آینده بستر مناسبی برای این انتخاب با توجه به برنامه ریزی و پایه‌ریزی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، صورت پذیرد.

در پایان این مراسم ۹ تن از شهرداران برتر و‌روسای شوراهای شهر با هدا لوح و نشان افتخار و اهدای جوایزی نفیس تجلیل به عمل آمد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد