hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از شاخص برابری جنسیتی امارات تا اجاره مسکن در عربستان

از شاخص برابری جنسیتی امارات تا اجاره مسکن در عربستان

امارات با ارتقا به رتبه هفتم جهان و حفظ جایگاه اول منطقه‌ای در شاخص برابری جنسیتی 2024 که توسط برنامه توسعه سازمان ملل صادر شده است، به دستاورد جهانی جدیدی در زمینه تعادل جنسیتی دست یافته است.

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های العالم الجدید، الشرق، الخلیج اونلاین، العربی الجدید و البیان.

البیان امارات: امارات در رتبه هفتم جهانی و اولین منطقه در شاخص برابری جنسیتی قرار دارد

امارات با ارتقا به رتبه هفتم جهان و حفظ جایگاه اول منطقه‌ای در شاخص برابری جنسیتی 2024 که توسط برنامه توسعه سازمان ملل صادر شده است، به دستاورد جهانی جدیدی در زمینه تعادل جنسیتی دست یافته است و به یک جهش کیفی در رتبه‌بندی خود دست یافته است. این شاخص مهم، از رتبه 49 در سال 2015 صعود کرد و در نسخه 2022 در رتبه یازدهم جهانی قرار گرفت.

این دستاورد جهانی جدید برای امارات توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد طی جلسات شصت و هشتمین نشست کمیسیون وضعیت زنان اعلام شد.

الشرق: اجاره مسکن تورم در عربستان را به بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته رساند

بر اساس داده‌های اداره کل آمار، پس از افزایش 10 درصدی اجاره بهای مسکن در ماه گذشته، تورم در عربستان در ماه فوریه با بالاترین سرعت در شش ماه گذشته شتاب گرفت و به 1.8 درصد به صورت سالانه رسید.

افزایش 9.1 درصدی قیمت اجاره خانه که بیشترین تأثیر را بر افزایش تورم در بهمن ماه به شمار می‌رود، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش تورم در بهمن ماه به شمار می‌رود.

با وجود این افزایش، تورم در عربستان هنوز در پایین ترین سطح خود از سال 2020 است، زمانی که تورم به شدت شروع به افزایش کرد و به اوج خود در ژوئن 2021 با 6.16 درصد رسید. 

العربی الجدید: دارایی سه تریلیون دلاری صندوق‌های عربی

 بر اساس گزارش بلومبرگ، منطقه نفت خیز خاورمیانه در حال تبدیل شدن به تنها منطقه‌ای است که صندوق‌های ثروت دولتی آن قریب به سه تریلیون دلار دارایی دارند.

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که  صندوق امارات از نظر ارزش، با 993 میلیارد دلار در صدر این هرم قرار دارد و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان با ارزش 940 میلیارد دلار و سپس سازمان سرمایه گذاری عمومی کویت، با 923 میلیارد دلار، قرار دارند.

در همین حال صندوق دولتی قطر با 501 میلیارد دلار،  شرکت سرمایه‌گذاری دبی با 341، سپس صندوق مبادلات با 276 میلیارد دلار، شرکت هلدینگ 199 میلیارد دلار و در نهایت سازمان سرمایه‌گذاری امارات نیز  دارای 91 میلیارد دلار ارزش سرمایه هستند.

الخلیج اونلاین: درآمد 110 میلیون دلاری عربستان از صادرات عطر

صنعت عطرسازی عربستان با صادراتی به ارزش 110 میلیون دلار طی 10 ماه سال گذشته، وارد رقابت با مشهورترین انواع عطرهای جهان شد.

روزنامه الاقتصادیه عربستان نوشت: کل صادرات عطر عربستان در 10 ماه سال گذشته، 110.92 میلیون دلار و واردات آن به کشور، که اغلب آن از کشورهای اروپایی است، 293 میلیون دلار برآورد شد.

روزنامه مذکور افزود: سرمایه‌گذاران عربستانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت عطرسازی را مغتنم می‌شمارند و تولیدات عطر عربستان به رقیبی قدرتمند برای برندهای وارداتی تبدیل شده است.

همزمان با شکوفایی صنعت عطرسازی در عربستان، مراکز فروش عطر در کشور نیز در حال افزایش است به طوری که شمار آن تا پایان سال 2023، به 26 هزار و 880 مرکز رسید.

العالم الجدید: پروژه فراموش‌شده  دریاچه نجف

دریاچه نجف منطقه‌ای آبی در ضلع غربی شهر نجف اشرف و پشت قبرستان وادی‌السلام به طول 15 کیلومتر است و گونه‌های زیادی از پرندگان و ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند. منطقه دریاچه نجف همچنین دارای معادن شن و ماسه و کارخانه‌های آجری فراوان است.

ضرغام کیکو، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف، درباره این دریاچه می‌گوید: «دریاچه نجف یک ذخیره‌گاه طبیعی محسوب می شود، اما اداره منابع آب و وزارت محیط زیست عراق از سرمایه‌گذاری در آن خودداری می‌کنند. اما برای منطقه دیگر آن که از مرکز دریا فاصله دارد، برنامه‌ریزی کاملی انجام شده تا یک شهرک گردشگری و خدماتی و تفریحی و مسکونی در آن ساخته شود. هزینه این پروژه بیش از یک میلیارد دلار است و پرونده آن تکمیل و به سازمان سرمایه‌گذاری ملی ارائه شده است.»

منبع: sharghdaily-923323

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد