hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ذائقه فرانسوی بلای جان قورباغه‌های آسیایی

ذائقه فرانسوی بلای جان قورباغه‌های آسیایی

اشتهای فراوان فرانسوی‌‌ها به غذایی که با ران قورباغه پخته می‌شود، باعث شده است جمعیت گونه‌های آسیایی این دوزیست به خطر بیفتد.

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهارگوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. در فرانسه، به مطالبه حامیان محیط‌زیست از رئیس‌جمهور می‌پردازیم. در آمریکا، پای سخنرانی مگان مارکل درباره تجربه آزارهای آنلاین می‌نشینیم و در تاسمانی هم از وعده‌های شکلاتی کاندیدای نخست‌وزیری پرده برمی‌داریم.

فرانسه؛ ذائقه فرانسوی و انقراض قورباغه‌های آسیا

اشتهای فراوان فرانسوی‌‌ها به غذایی که با ران قورباغه پخته می‌شود، باعث شده است جمعیت گونه‌های آسیایی این دوزیست به خطر بیفتد.

دانشمندان و دامپزشک‌ها از امانوئل ماکرون خواسته‌اند اوضاع بهتری را برای محافظت از این موجودات که تجارت پررونقی هم دارند، فراهم کند. در واقع حامیان محیط زیست از ماکرون خواسته اند ذائقه فرانسوی را کنترل کند.

سالانه حدود ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون قورباغه وارد اتحادیه اروپا می‌شود. بخش عمده این قورباغه‌ها با هدف تهیه غذای محبوب فرانسوی‌ها وارد این کشور می‌شود.

بریتانیا؛ دوچرخه‌های برقی قاتل!

تاکنون یازده شهروند بریتانیایی جان خود را در اثر انفجار دوچرخه‌های برقی از دست داده‌اند. این آمار مربوط به یک سال گذشته است.

باتری این نوع دوچرخه‌ها دارای نقص فنی است و در مدت زمانی کوتاه دمای آنها بالا می‌رود و منفجر می‌شود. رسانه‌‌های بریتانیایی به این دوچرخه‌ها لقب بمب‌‌های منفجر نشده داده اند.

نکته عجیب این‌که با وجود انواع هشدارها، همچنان کیت‌های این نوع دوچرخه‌ها در بازار خاصه بازار آنلاین حضور پررنگ دارند و به فروش می‌رسند. 

آمریکا؛ مگان و تجربه آزار آنلاین در دوران بارداری

مگان مارکل همسر شاهزاده هری که همچنان با لقب سلطنتی دوشس ساسکس خوانده می‌شود، از تجربه بد دوران بارداری خود گفته است.

او در کنفرانس سالانه روز جهانی زن در تگزاس و در پنل بازیگر آمریکایی بروک شیلدز سخنرانی کرده است. سخنرانی مگان مورد توجه حضار قرار گرفته است.

دوشس ساسکس در دوران بارداری دو فرزند خود آرچی و لیلیبیت هدف آزارگری آنلاین و توهین و فحاشی مجازی واقع شده و روزهای بدی را سپری کرده است.

قانون علیه بنکسی؛ هویت این هنرمند فاش می‌شود؟

هویت و نام اصلی بنکسی هنرمند مرموز و مشهور جهانی مدت‌هاست مورد پرسش و تحقیق بوده است. اما حالا دو مجموعه‌دار هنری پاشنه کفش‌ها را ور کشیده‌اند تا این راز آشکار شود.

آنها از این که بنکسی صحت یکی از عکس‌های معروفش را که این دو دارند، تایید نمی‌‌کند شاکی هستند و بابت همین موضوع تلاش می‌کنند هویت او مشخص شود.

این دو مجموعه‌دار با عنوان جلوگیری از آسیب به قانون قراردادهای هنری، از بنکسی شکایت کرده و خواستار رمزگشایی از هویت او شده اند. شاید قانون علیه بنکسی شود.

تاسمانی؛ وعده‌های شکلاتی نامزد نخست‌وزیری

آقای جرمی راکلیف می‌گوید اگر دوباره به ریاست دولت در تاسمانی انتخاب شود، بزرگترین فواره شکلاتی جهان را در این جزیره خواهد ساخت!

او می‌گوید دوبی به بلند‌ترین برج جهان برج خلیفه مشهور است، نپال با قله بلند اورست شناخته می‌شود. خب حالا وقتش است برای موزه «مُنا» در تاسمانی هم یک رقیب دست و پا کنیم؛ بلندترین فواره شکلاتی جهان.

نخست‌وزیر حال حاضر تاسمانی در جریان بازدید از کارخانه بزرگ شکلات کدبری در نزدیکی هوبارت پایتخت این جزیره، رویاپردازی کرده و حرف از فواره شکلات زده است.

منبع: sharghdaily-922564

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد