hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازسازی المان‌ها در امسال بی‌سابقه بوده است

بازسازی المان‌ها در امسال بی‌سابقه بوده است

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت : بخشی از المان‌های ما برای سال ۱۴۰۳ در این کارگاه‌ها در حال بازسازی است. در این کارگاه بخشی از آثار به دستان توانمند هنرمندان مشهدی بازسازی و جانمایی خواهد شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-یوسف اسماعیل زاده  با بیان اینکه امسال بیش‌از حدود ۶۷۰ اثر در نقاط مختلف شهر جانمایی خواهد شد، ادامه داد: ۳۵۰ اثر جدید بوده و ۹۰ عنوان اثر از سال‌های گذشته است. این ۹۰ عنوان اثر شامل مجموعا حدود ۳۰۰ المان است. تلاش می‌کنیم فضای شهر را با کمک هنرمندان، پوشش‌های رسانه و فضاسازی متفاوت شهری یک فضای متفاوت نیز برای سال ۱۴۰۳ رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال اولین بار است که ما با این حجم از بازسازی المان‌ها را ترمیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون این نوع بازسازی المان در شهر مشهد و در حوزه فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: این المان‌ها در انبارهای شهرداری مناطق بوده و غالبا از نوع صرفه‌جویی و کمک به هویت شهری، بازسازی شده است.

معاون شهردار و رئيس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین درادامه خاطرنشان کرد : جشنواره نوری سال گذشته در یک مساحت حدود ۲ هکتاری انجام شد؛ امسال این جشنواره در ۶ هکتار در مجموعه بوستان کوهسنگی، انجام خواهد شد. ۴۰ اتفاق در جشنواره نوری امسال رقم خواهد خورد و یک محیط بسیار جذاب را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. 

جاوید کیانی تصریح کرد : این برنامه‌ها به صورت شب‌زیست و در ساعات پس از افطار انجام می‌شود و همشهریان ما می‌توانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند. علاوه بر آن ایجاد پاتوق‌های سرود، تئاترهای خیابانی، پرده‌خوانی به سبک قدیم در نقاط مختلف شهر از جمله دیگر موارد مورد تاکید ما در این ایام بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهار قرآنی و بهار نوروز قطعا موجب ادغام برخی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی با این دو رویداد خواهد شد، تاکید کرد: سعی کردیم از گسترش سفره‌های ساده افطاری در خیابان‌ها استقبال کنیم. هرچقدر می‌توانیم باید حس همدلی را بین شهروندان افزایش دهیم. این سفره‌های افطاری عمدتا توسط نهادهای مردمی ایجاد شده و ما نقش پشتیبانی در این خصوص داریم.

جاوید کیانی؛ معاون شهردار و رئيس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  اظهار کرد: امسال در خصوص فضاآرایی شهری توسط همکاران ما در معاونت فرهنگی شهرداری مشهد اتفاقات شایسته‌ای خواهد افتاد که این زحمات نیازمند تشکر و قدردانی است. اهتمام شهردار محترم مشهد بر این بوده است که بتوانیم حس خوب به جامعه منتقل کنیم و این جزو وظایف لاینفک مدیریت شهری باشد؛ ما در مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد این موضوع را سرلوحه قرار دادیم.

کیانی اذعان داشت : ما در معاونت فرهنگی امسال نزدیک به ۷۰۰ عدد المان، در ۳۵۰ نقطه شهری جانمایی خواهیم کرد که اتفاق بسیار مهمی است. همچنین امسال توانستیم حدود ۹۰ اثر از این المان‌ها که ماحصل زحمات همکاران ما در گذشته بوده است را مرمت و به مجموعه المان‌های شهری اضافه کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد