hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آمادگی استان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

استاندار خراسان رضوی خبر داد :

آمادگی استان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

استاندار خراسان رضوی گفت:تمامی زمینه ها برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان‌ و مجلس شورای اسلامی فراهم شده است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران بااعلام این مطلب افزود: فردا ۱۱ اسفند ماه ساعت ۸ صبح همه ی شعب آماده هستند تا از مردم عزیز استقبال بکنند و آرای مردم سراسر استانمان در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اخذ بشود و ما در این عرصه هم بتوانیم خدمت گزارمردم باشیم.

وی ادامه داد  :حدود ۴ میلیون ۷۵۰ هزار واجد شرایط در سراسر استان داریم که می‌توانند رای بدهند و در این انتخابات و در سرنوشت خودشان مشارکت بکنند . که بعد از تهران ،خراسان رضوی بیشترین جمعیت واجد شرایط را دارا می باشد .

نظری اظهار داشت : 8نفر کاندید برای مجلس خبرگان در استان هستند  که از بین این تعداد 6 نفر توسط مردم انتخاب خواهند شد .

استاندار خراسان رضوی افزود : ۸۱۵ نفر کاندید برای مجلس شورای اسلامی تائید شده اند  که از این تعداد  ۱۸ نماینده برای مجلس شورای اسلامی توسط مردم در ۱۲ حوزه انتخابیه انتخاب میشوند  که مشهد دارای ۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی می باشد .

 وی یاد آور شد:صندوق های آرای مربوط به مجلس خبرگان به رنگ آبی و صندوق های اخذ رأی مربوط به شورای اسلامی  به رنگ قرمز هستند که مردم در سراسر استان آرای خودشان را در این صندوق ها خواهد ریخت.

نظری در پایان گفت:وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان  قانون گزاری است ، قانون گزاری بسیار تاثیر گذار و مهم است . تصویب قوانین لازم مبتنی بر نیازمندی های جامعه و مبتنی بر مسائلی که در سطح جامعه وجود دارد و در مقیاس استانی قوانینی که بتوانیم در مسائل استان و گرفتاری هایی که در عرصه های مختلف مبتنی بر این قوانین حل بکنیم و مسئولین اجرایی و قوه مجریه و قوه قضائیه بر اساس این قوانین عمل می‌کنند . پس بنابراین مهم ترین وظیفه اصلی وماموریت اصلی مجلس شورای اسلامی و  نمایندگان تصویب قوانین مشکل گشا که حل کننده مسائل است ،می باشد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد