hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > "عقلانیت، نخبه گزینی و مشارکت همه سلایق"

شاخصه های اصلی ائتلاف \"وحدت\":

"عقلانیت، نخبه گزینی و مشارکت همه سلایق"

سه نامزد حوزه انتخابیه مشهد و کلات از ائتلاف "وحدت"، شاخصه های اصلی این ائتلاف انتخاباتی را "عقلانیت، نخبه گزینی و مشارکت همه سلایق" اعلام کردند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-رییس شورای وحدت در خراسان رضوی در ابتدای این نشست  گفت : مهمترین مساله کنونی، مشارکت در انتخابات است و دغدغه این است که مردم را به مشارکت در این عرصه سرنوشت ساز دعوت کنیم.

حمید رضا ترقی افزود: دولت و رسانه های جمعی در این دوره از انتخابات گام های متفاوت و موثری را برای تحقق مشارکت برداشته اند که کاملا متفاوت با دوره گذشته بوده است.

نخستین نامزد این ائتلاف، احسان عظیمی راد که سابقه ۱۴ سال عضویت در هیات علمی دانشگاه را دارد در تشریح رویکرد ائتلاف وحدت در مشهد گفت: بصیرت و وحدت شاخصه های دیگر شورای وحدت در مشهد است.

وی افزود: این شورا نشان داد توانسته است به موضوع وحدت در میان جریانهای همسو به درستی عمل کند.

وی ادامه داد: شورای وحدت در این دوره از انتخابات به بخش های نخبگانی جامعه احترام گذاشت و به دنبال جوان شدن مشهد است و امیدواریم مردم نیز بر این امر صحه بگذارند.

سمیه سادات ابراهیمی دیگر نامزد این ائتلاف که دارای سوابق علمی و اجرایی در آموزش و پرورش است گفت: در مراحل گزینش ائتلاف فرایندی کاملا شفاف انجام شد.

وی افزود: ترکیب همه تشکل ها با سلایق مختلف در تصمیم گیری نهایی شورای ائتلاف قرار دارد و معتقدم این امر ، شاخصه اصلی شورای وحدت است.

او با اشاره به موضوعات فرهنگی اضافه کرد: باید نگاه حمایتی به حوزه فرهنگ داشت و در این راستا مهندسی فرهنگی جامعه باید مدنظر قرار گیرد.

این دانش آموخته دکتری روانشناسی بر به کارگیری اهل هنر تاکید کرد و گفت: مشهد با وجود داشتن ظرفیت های فرهنگی و هنری می تواند به پایتخت صنایع خلاق کشور تبدیل شود.

ابراهیمی همچنین بر تامین زیرساختهای کافی ورزشی در خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: حضور نمایندگان ورزشی استان در سطح نخست رقابتهای ورزشی کشور به خصوص فوتبال مورد توجه من قرار خواهد داشت.

این فعال فرهنگی و اجتماعی با بیان این که ارتباط حاکمیت با مردم دچار اختلال است افزود: تصمیم های پشت پرده را برای بهبود رابطه مردم با حاکمیت باید کنار گذاشت و ظرفیت های مردمی باید در توسعه شهری استفاده شود.

ابراهیمی افزود: تا زمانی که آموزش و پرورش، اولویت حاکمیت نباشد مشکلات کلان حل نمی شود. آموزش و پرورش به تنهایی از پس مشکلات خود بر نمی آید و نیازمند حمایت قانونی دارد. دولت فعلی هم با انتصابات غیرکارشناسی در حوزه آموزش و پرورش عملکرد خوبی نداشته است.

میثم ظهوریان، دانش آموخته دکتری مدیریت نیز گفت: فرایند تشکیل ائتلاف ها برای جمع شدن نامزدهایی است که بهترین دیدگاه را در حوزه حکمرانی داده باشند و ائتلاف باید این افراد را از میان دیگر نامزدها کشف کند.

مدیر اسبق توسعه و تحول آستان قدس رضوی گفت:ائتلاف وحدت، فرایندی را مبتنی بر گفت وگو و مصاحبه طراحی کرد که در نهایت پنج نفر با بهترین دیدگاه حکمرانی در لیست قرار گرفت.

ظهوریان افزود: اجرای قوانین موجود در حوزه کارآفرینی کارگشاست اما تاکنون به درستی این قوانین اجرا نشده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه کسب و کارهای فناور برای اقشار کم درآمد با ضمانت اجرایی قوی می تواند برای بهبود معیشت این اقشار مفید واقع شود.

یکی دیگر از نامزدهای شورای وحدت در این نشست گفت: بافت فرسوده اطراف حرم رضوی و طرح تفصیلی، کشف رود، محیط زیست مشهد و اتباع خارجی از موضوعات مهم این کلانشهر است.

احسان عظیمی راد با بیان این که مشهد نیازمند نماینده ای در تراز ملی است افزود: متاسفانه برخی نمایندگان مشهد غیبت های زیادی در جلسات مجلس داشته اند و هویت شهری مشهد باید رنگ و بوی امام رضایی به خود بگیرد حال آن که هم اکنون فقر موجود در حاشیه شهر مشهد در شان این کلانشهر نیست.

وی اضافه کرد: جلوگیری از توسعه شهر به سمت غرب باید در دستور کار قرار گیرد و به عنوان یک راهکار باید سرمایه گذاری ها به سمت شرق این کلانشهر انجام شود.

این استاد دانشگاه همچنین رسانه ها را به عنوان رابط نمایندگان مجلس با مردم توصیف کرد و گفت: در حالی که نوسان قیمتها در سالهای اخیر زیاد بود اما تریبون مجلس برای رسیدگی به این موضوع روشن نشد.

عظیمی راد افزود: طرح صیانت از فضای مجازی به هیچ عنوان به معنای مسدود سازی، نادیده گرفتن کسب و کارهای بستر دیجیتال نیست، هرچند که بر این باور هستیم که شبکه ملی اطلاعات هم نیازمند توجه است و تاکنون مهجور مانده است.

این نامزد مجلس شورای اسلامی گفت: تناقض و تعارض ها باید در فضای مجازی برطرف شود چه طور ممکن است برخی پیام رسان ها فیلتر باشند و برخی آقایان در آن توییت بزنند؟!!

وی اضافه کرد: اتباع خارجی را فرصت می دانیم و برای آنها برنامه داریم هرچند که افزایش تعدد آنها در کنار فرصت ممکن است تهدیداتی را هم به همراه داشته باشد.

جبهه پایداری، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی یا همان "رزما" و جمعیت حامیان انقلاب اسلامی عضو ائتلاف وحدت هستند همچنین این ائتلاف مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد