hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > احیای ١۶ رشته قنات و افتتاح یک گلخانه در داراب

احیای ١۶ رشته قنات و افتتاح یک گلخانه در داراب

مدیر جهاد کشاورزی داراب از احیا و مرمت شانزده رشته قنات و افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در این شهرستان خبر داد.

حبیب‌الله فتحی در خصوص احیا و مرمت قنات‌های داراب گفت: پروژه احیاء و مرمت ١۶ رشته قنات این شهرستان به طول چهار هزار و 150 متر و با تخصیص اعتبار ۶ میلیارد و ٢٩١ میلیون تومان اجرایی شده است.

مدیر جهادکشاورزی داراب خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰  بهره‌بردار مناطق رستاق، فورگ، کوهستان و بخش جنت شهر این شهرستان ذی‌نفع این قنات‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه احیای قنوات می‌تواند به‌عنوان راهکاری مؤثر در امر تأمین آب مورد نیاز برای مهار بحران کم آبی و مقابله با اثرات خشکسالی باشد، گفت: با تداوم کم آبی و کاهش بارندگی در کنار نیاز همیشگی بهره‌برداران بخش کشاورزی به آب، اجرای طرح‌های سازگار با خشکسالی از جمله احیاء و مرمت قنوات ضروری است.

فتحی افزود: احیاء و مرمت ۶ رشته قنات از محل اعتبارات سیل، ٩ رشته قنات از محل اعتبارات ملی و یک رشته قنات از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی داراب همچنین از افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت دو هزار و 200 متر مربع در این شهرستان خبر داد.

فتحی گفت: این گلخانه مختص تولید خیار با ظرفیت تولید ۹۰ تن محصول در سال بوده که با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان داراب خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این گلخانه برای سه نفر به‌طور مستقیم و 10 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد