hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بدون رأی مردم تغییری در وضع موجود ایجاد نمی‌شود/ مشارکت بالا در انتخابات مجلس می‌تواند تامین‌کننده امنیت و منافع ملی کشور باشد

بدون رأی مردم تغییری در وضع موجود ایجاد نمی‌شود/ مشارکت بالا در انتخابات مجلس می‌تواند تامین‌کننده امنیت و منافع ملی کشور باشد

محبوب حضرتی، نامزد انتخابات مجلس دوازدهم، با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: امیدواریم که میزان مشارکت بالا باشد. بدون رأی مردم تغییری در وضعیت موجود کشور ایجاد نخواهد شد.

محبوب حضرتی، پزشک و رئیس بخش واکسیناسیون انستیتو پاستور که در جریان انتخابات مجلس دوازدهم در فهرست «صدای ملت» حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: پیش‌بینی برای میزان مشارکت در انتخابات موضوع سختی است. اما با توجه به نزدیک شدن به روزهای انتخابات، کمی شاهد روبه‌رشد بودن شرایط نسبت به ماه‌ها و روزهای اخیر هستیم. خوشبختانه فضای جامعه کمی به سمت انتخاباتی شدن پیش رفته است. در هر صورت امیدواریم میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد، چرا که مشارکت بالا می‌تواند تامین‌کننده امنیت و منافع ملی کشور باشد.

وی ادامه داد: بدون رأی دادن تغییری در شرایط ایجاد نمی‌شود و وضعیت موجود تغییری نخواهد کرد. صدای مردم باید شنیده شود و افرادی وارد مجلس شوند که صدای مردم باشند و دغدغه آنها را بازگو کنند. رأی اعتراضی مردم به شرایط موجود قطعاً کمک‌کننده خواهد بود.

حضرتی با بیان این موضوع که شورای نگهبان قطعاً در کاهش میزان مشارکت در انتخابات تاثیر دارد به اعتمادآنلاین گفت: شورای نگهبان افراد شاخص را رد صلاحیت کرده و همین موضوع باعث دوری مردم از صندوق‌های رأی شده است. شخصاً صلاحیت من را در آخرین اعتراضات تایید کردند و حتی فرصت تبلیغات و برنامه‌ریزی را از ما گرفتند. مشارکت‌ها همواره تاثیر دارد، انقلاب ما هم با مشارکت مردم بوده است.

نامزد انتخابات مجلس ادامه داد: پالس‌هایی که از سوی برخی نهادها در خصوص بررسی صلاحیت‌ها داده شد، نوعی دهن‌کجی به مردم و خواسته‌های آنها بود. هر چند که اپوزیسیون و گروه‌های تندرو داخلی نیز در این قهر مردم با صندوق رأی نقش داشتند. منظور از رأی اعتراضی، یعنی قوانین وضع موجود را قبول نداریم و در پی تغییرات آن هستیم. به طور مثال در موضوع اقوام و زبان مادری ۴۰ سال است که قانون روی زمین مانده و هیچ توجهی به آن نمی‌شود. اگر مردم در انتخابات مشارکت کنند، می‌توانیم جمعیت خوبی از نمایندگان که صدای مردم باشند را به مجلس بفرستیم تا بخشی از دغدغه و مشکلات آنها را مرتفع کنند.

حضرتی در پایان تاکید کرد: عدم شفافیت، عدم اعتماد به مردم، عدم اجرای قوانین در همه حوزه‌ها، هم از سوی دولت هم از سوی مردم، قطعاً در تردید مردم برای رأی دادن بی‌تاثیر نبوده است، چرا که مردم تغییری نمی‌بینند، در آمارهای دولت همه چیز خوب و عالی است اما در واقعیت هرگز این گونه نیست و با انبوهی از مشکلات و نارضایتی‌ها روبه‌رو هستیم.

 

منبع: etemadonline-652686

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد