hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چکاپ بالینی رایگان آقایان دربیمارستان فوق تخصصی ایرانیان

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی خبر داد:

چکاپ بالینی رایگان آقایان دربیمارستان فوق تخصصی ایرانیان

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی گفت : به مناسبت هفته ملی سلامت مردان،ویزیت و چکاب رایگان آقایان در بیمارستان فوق تخصصی اورولوژی و ناباروری ایرانیان انجام خواهد شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمدرضا دارابی گفت :انجمن اورولوژی ایران از بیست سال پیش به تاسی از سازمان بهداشت جهانی،روز ملی سلامت مردان را در ایران  نامگذاری کرده است .

 وی افزود : جامعه ما از دو قشر زن و مرد تشکیل شده که هر دو در زمینه‌های مختلف نقشی مولد دارند. با این وجود، شرایط فیزیکی بدن مردان ایجاب می‌کند که کارهای سخت و طاقت‌فرسا را به عهده بگیرند. در کنار این موضوع، زنان نیز دوشادوش مردان در محیط‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت : طبیعتاً هرچه کار سخت‌تر و طاقت‌فرساتر باشد، احتمال آسیب نیز بیشتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که بیماری‌های شغلی و حوادث ناگوار در محیط کار بیشتر گریبانگیر مردان می‌شود. به همین دلیل، شعار "اول ایمنی، بعد کار" در هر کارگاهی به چشم می‌آید..

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی گفت: بررسی ها و جکاپ های دوره ای می تواند بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت پنهان را آشکار و تومور های موجود در بدن را به صورت اتفاقی نمایان کند. چکاپ منظم مختص مردان نیست و در مقابل زنان نیز باید این مهم توجه بسیار زیادی داشته باشند.

محمدرضا دارابی گفت: هفته ملی سلامت مردان تلنگری به مردان کشور است تا توجه بیشتری به وضعیت جسمانی و روحی خود داشته و این دو ظرفیت مهم و حیاتی را مورد بررسی قرار دهند. تمامی اعضا و جوارح پتانسیل اسیب دیدن را دارند بنابراین واجب است تا موضوع چکاپ دوره ای در خصوص تمامی قسمت های بدن انجام شود.

وی با بیان اینکه از دیگر وظائف جامعه پزشکی موضوع انتقال دانش در خصوص برخی مسائل مرتبط با سلامت جسمانی به مردم در سطح جامعه است افزود : چکاپ و اسکرین از بدن یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بیماری های داخلی  است و توجه به سلامت مردان سبب ایجاد پشتوانه سالم برای خانواده و کشور می شود

در ادامه نشست مدیر بیمارستان ایرانیان بیان داشت: بیمارستان فوق تخصصی ایرانیان با کمک بیمارستان علوم پزشکی مشهد ساخته شده و به صورت فوق تخصصی بر موضوع بیماری های مرتبط با مردان و ناباروری فعالیت دارد.

 قناد اظهار کرد: از سال ۱۹۹۴ سازمان بهداشت جهانی روز جهانی سلامت مردان را نامگذاری کرد و بعد از آن ایران نیز به عنوان عضوی از این سازمان، از سال ۱۳۸۴ این روز را به عنوان روز ملی سلامت مردان نامگذاری کرد. در دو سه سال اخیر نیز این روز به هفته ملی سلامت مردان تغییر نام پیدا کرد. هدف از این نامگذاری، افزایش آگاهی مردان نسبت به سلامتی خود و ترغیب آنها به انجام معاینات و چکاپ های دوره ای است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد