hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از خطوط هوایى امارات تا خطوط هواىى عربستان

از خطوط هوایى امارات تا خطوط هواىى عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات،الشرق، الصباح، الخلیج اونلاین و الجزیره.

الامارات الیوم:  

رتبه پنجم امارات در ارتباط هوایی جهانى  

امارات رتبه اول منطقه‌ای و پنجمین جهان را در فهرست 10 کشور برتر جهان در ارتباط هوایی از نظر اندازه ظرفیت صندلی‌های کسب کرد.

داده های یک شرکت متخصص در اطلاعات گردشگری، نشان داد که حجم کل ظرفیت صندلی های برنامه ریزی شده در پروازهای خروجی از فرودگاه های امارات به 41.8 میلیون صندلی رسیده است که نسبت به نیمه اول سال 2023 رشد 12.24 درصدی را نشان می دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که خطوط هوایی امارات و اتحاد ایرویز نقش مهمی در رشد ظرفیت صندلی‌ها داشتند که در تقویت موقعیت دبی و ابوظبی به‌عنوان قطب‌های جهانی هوانوردی منعکس شد.

بر اساس این داده ها، امارات در رده بندی جهانی از فرانسه، ایتالیا، چین، ترکیه و ژاپن پیشی گرفت و پس از آمریکا قرار گرفت .

 

الجزیره: 

یونیسف: 90 درصد از کودکان غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند

مدیر منطقه ای سازمان یونیسف در خاورمیانه اعلام کرد که 90 درصد کودکان در نوار غزه از سوء تغذیه رنج می برند.

 این مقام مسئول افزود که چندین هفته است کمک های بشردوستانه وارد شمال نوار غزه نشده است.

وی خواستار بازگشایی تمامی گذرگاه های منتهی به نوار غزه شد.

مدیر منطقه ای سازمان یونیسف در منطقه خاورمیانه هشدار داد که اگر اوضاع ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تغییر نکند، «شاهد اتفاقات بدی خواهیم بود».

 

الصباح: 

حضور 40 هزار نیروی کار خارجی رسمی در عراق

وزارت کار و امور اجتماعی عراق اعلام کرد که شمار نیروی کار خارجی ثبت‌شده در این وزارتخانه بیش از 40 هزار کارگر است.

نجم العقابی سخنگوی رسمی وزارت کار عراق گفت که این وزارتخانه تقاضای کار نیروی کار خارجی را بررسی می‌کند و به شرط تخصص و مهارت برای آنان مجوز صادر می‌کند.

وی گفت که در راستای تلاش برای افزایش فرصت شغلی برای نیروی کار داخلی، صدور مجوز برای نیروی کار خارجی مشروط به مهارت و داشتن تخصص‌های مشخصی است که در بخشنامه‌های اداره تعیین شده است.

العقابی افزود که اگر نیروی کار از مهارت برخوردار نباشد مجوز فعالیت در عراق نمی‌گیرد و خبر داد که تصویب شده که در هر بنگاهی تعداد نیروی کار خارجی بیشتر از 50 درصد نباشد.

 

الشرق: 

سرمایه گذاری امارات در مصر

 علی الجروان مدیر اجرایی شرکت اماراتی دراگون اویل اعلام کرد که این شرکت به دنبال این است برای حفر چاه های جدید و حفظ میانگین تولید روزانه 61 هزار بشکه نفت، در سال جاری 500 میلیون دلار در مصر سرمایه گذاری کند.

الجروان در حاشیه «دور هفتم کنفرانس بین المللی انرژی مصر» خبر داد که شرکت دراگون اویل، در سال جاری تولیدات خود را در میدان «شمال صفا» در منطقه خلیج سوئز، به 6 هزار بشکه نفت در روز افزایش داد.

این شرکت به دنبال این است تا با افزایش 33 درصدی تولیدات خود را در سال آینده، به 8 هزار بشکه برساند.

 

الخلیج اونلاین:

 آغاز فعالیت هواپیمایی «الریاض»  از 2025

 شرکت هواپیمایی «الریاض» عربستان، امروز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد فعالیت تجاری خود را از اواخر نیمه نخست سال 2025 آغاز کند.

 پیتر بلو، مدیرعامل بخش عملیاتی شرکت هواپیمایی «الریاض»، گفت که این شرکت بخشی از فعالیت تجاری خود را از نیمه سال آتی از سر می گیرد.

این شرکت هواپیمایی عربستانی در نوامبر 2023 اعلام کرد که مذاکراتی برای ارائه درخواست خرید هواپیماهای با بدنه باریک انجام داده است.

هیئت مدیره این شرکت هواپیمای متشکل از برخی افراد همچون «یاسر الرمیان»، رئیس صندوق کل سرمایه گذاری و «تونی داگلاس»، مدیر اجرایی شرکت است که بیش از 40 سال تجربه در زمینه حمل و نقل هوایی و خدمات لجستیک دارد.

 

منبع: sharghdaily-920031

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد