hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > استخدام ۱۰۰۰ مشاور در آموزش و پرورش

استخدام ۱۰۰۰ مشاور در آموزش و پرورش

۱۰۰۰مشاور در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

به گزارش شبکه شرق، در آزمون استخدامی مربیان پرورشی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، حدود ۱۰۰۰ مشاور برای مراکز مشاوره (۷۰۰ مرکز) استخدام می‌شوند. 

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان)، از استخدام حدود ۱۰۰۰ مشاور در آزمون استخدامی سال آتی خبر داد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه، شورای عالی سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در خصوص برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح نماد ائتلافی در درون خود دارد؛ ائتلاف برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش آموزان کشور که به معنای انسداد آسیب‌ها از  دوران کودکی است.

او ادامه داد: جلسه این ائتلاف روز گذشته تشکیل و پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نماد تصویب شد؛ سامانه جامعی که وزارت آموزش و پرورش برای غربالگری و آموزش‌های اولیه و مداخلات خرد در حوزه آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی طراحی کرده، رونمایی و مورد بحث گذاشته شد.

وزیر آموزش و پرورش یکی از افتخارات دولت سیزدهم را تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره توسط رییس جمهور خواند و عنوان کرد: این موضوع در آغاز کار دولت و پاییز سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و پس از آن بود که تعداد مراکز مشاوره از ۳۲ مرکز در سراسر کشور با توسعه  امروز به ۷۰۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از استخدام حدود ۱۰۰۰ مشاور در آزمون استخدامی سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده در آزمون استخدامی مربیان پرورشی و مشاوره، حدود ۱۰۰۰ مشاور برای این مراکز مشاوره(۷۰۰ مرکز) استخدام می‌شوند. هدف اصلی ما این است که دانش‌آموزان را از جمیع آسیب‌های روانی و اجتماعی دور نگه داریم و با آگاه کردن آنها و خانواده‌هایشان از آسیب‌های متداول در این بازه سنی، آنها را در برابر آسیب‌ها بیمه و مصون کنیم.

منبع: sharghdaily-919756

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد