hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از طولانی‌ترین تونل زیرآبی خاورمیانه در عراق تا تورم 1.6 درصدی عربستان

از طولانی‌ترین تونل زیرآبی خاورمیانه در عراق تا تورم 1.6 درصدی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات،الشرق، الشرق الأوسط، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز.

البیان:

 دبی در صدر جوایز خاورمیانه فوربس 

امارات دبی بیشترین تعداد جوایز پنج ستاره را از ستاره راهنمای سفر فوربس برای سال 2024 دریافت کرد.

فوربس خاطرنشان می کند که کسب رتبه پنج ستاره نه تنها به معنای تعهد این موسسه به ارائه خدمات و تجمل بی نظیر است، بلکه آن را در میان نخبگان در دنیای مهمان نوازی قرار می دهد. 5 هتل جدید در دبی در رده هتل های دارای بالاترین امتیاز قرار گرفتند که عبارتند از منتجع العنوان الشاطئ، فندق أرمانی دبی، منتجع أتلانتس ذا رویال، هتل الریتز کارلتون، دبی، منتجع سانت ریجیس دبی، النخلة.

یکی از این هتل ها هتل سلطنتی آتلانتیس است که تنها یک سال پیش افتتاح شد.

دبی با پذیرش 17.15 میلیون گردشگر بین‌المللی که بیشترین تعداد گردشگر بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.

 

الشرق الأوسط: 

احداث طولانی‌ترین تونل زیرآبی خاورمیانه در عراق

عراق در حال توسعه پروژه بزرگ بندر فاو و تکمیل زیرساخت‌های آن به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی این کشور در آینده است تا بتواند با بهره برداری از تمامی ظرفیت های این پروژه و توسعه همزمان شبکه ریلی و جاده ای و اتصال مسیرها به یکی از بهترین مسیرها برای تجارت شرق به غرب تبدیل شود.

عراق ساخت حدود 60 درصد از  تونل زیردریایی فاو را تکمیل کرده است که این امر می تواند منطقه ساحلی بصره در جنوبی ترین نقطه این کشور را از طریق جاده ای که به عنوان جاده توسعه با ترکیه معروف است، به آزاد راه ارتباطات تجاری بین المللی متصل کند. این تونل زیر آبی  که طول آن به 2444 متر می رسد تا بندر فاو گسترش خواهد .

 

الخلیج اونلاین: 

تورم 1.6 درصدی عربستان در ماه ژانویه

نرخ تورم عربستان در ماه ژانویه به 1.6 درصد رسید و در مقایسه با ماه پیش از آن با 1.5 درصد، افزایش یافت.

سازمان کل آمار عربستان اظهار کرد که با افزایش 7.8 درصدی قیمت مسکن، آب، برق، گاز و انواع سوخت و نیز افزایش 1 درصدی قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها، تورم در ماه ژانویه افزایش داشته است.

همچنین اجاره بهای مسکن در ماه ژانویه 9.3 درصد و بخش رفاهی و فرهنگی 1.4 درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه، در مقایسه با دسامبر 2023، افزایش 0.3 درصدی داشته است. وزارت دارایی عربستان پیش بینی کرد میانگین تورم در سال جاری به 2.2، در سال 2025 به 2.1 درصد و در سال 2026 تنها 1.9 درصد برسد.

 

الشرق :

 ترکیه به دنبال ادغام گردشگری با عربستان 

ترکیه مشتاقانه منتظر ادغام با عربستان سعودی در زمینه گردشگری است، ىر این رابطه مهمت شیمشک، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت که کشورش می تواند در کمک به عربستان برای دستیابی به اهداف گردشگری خود کمک کند.

شیمشک در جریان "مجمع سرمایه گذاری و تجارت ترکیه و عربستان" که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، گفت: "ترکیه می تواند به این اهداف کمک کند، زیرا فصول ما با هم تداخل ندارند، فصل گردشگری آنها زمستان است و فصل ما به طور کلی تابستان است".

شیمشک گفت: ترکیه همچنین می تواند در ساخت و بهره برداری از تأسیسات و همچنین در حمل و نقل گردشگران از طریق اپراتورهای تور در عربستان مشارکت داشته باشد .

 

الفرات نیوز: 

اسرار زندگی ابوبکر البغدادی

«اسماء محمد» همسر ابوبکر البغدادی، سرکرده معدوم باند تروریستی داعش، برای نخستین بار از زمان کشته شدن او در 5 سال پیش، اسراری از زندگی شخصی اش را فاش کرد. همسر البغدادی در مصاحبه تلویزیونی با یکی از رسانه های عربی، اسرار شخصی ابوبکر البغدادی و  لحظات فراموش نشدنی زندگی خود و جزئیات زندگی البغدادی را روایت کرد.

وی در این گفت‌وگو به  نحوه پیوستن البغدادی به سازمان القاعده  پس از سال 2010 و نحوه اطلاع یافتن خودش از عضویت البغدادی در این سازمان و همچنین روابط او با همسران خود و اعضای خانواده اش و حتی از روابطش با زنان به اسارت درآمده سخن گفت. اسما محمد گفت: ابوبکر البغدادی فقط  بیش از 10 زن به اسارت گرفته شده از اقلیت ایزدیان عراقی داشت.

 

منبع: sharghdaily-919118

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد