hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > برنامه جدید حوثی‌ها برای تشدید تنش در منطقه

برنامه جدید حوثی‌ها برای تشدید تنش در منطقه

عضو ارشد حوثی‌های یمن اعلام کرد: گزینه‌های زیادی برای تشدید تنش در دریای سرخ روی میز داریم.

به گزارش شبکه شرق، عضو ارشد حوثی‌های یمن تاکید کرد در صورت ادامه حملات اسرائیل در غزه، ارتش این کشور برای تنش جدید آماده است.

«محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حوثی‌های یمن گفت اگر اسرائیل به اقدامات خود در غزه ادامه دهد، ارتش یمن نیز حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این کشور در دریای سرخ را ادامه می‌دهد.

البخیتی روز پنجشنبه، به شبکه انگلیسی آی‌تی‌وی گفت ارتش یمن برای تنش‌های احتمالی، گزینه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

ارتش یمن از آغاز جنگ غزه، کشتی‌ها را هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس هم با هدف «حفاظت از کشتیرانی» در دریای سرخ و «کاهش توانایی» حوثی‌های یمن برای حمله به این کشتی‌ها، مواضعی را در خاک این کشور هدف قرار داده‌اند.

با این وجود، حملات ارتش یمن به این کشتی‌ها متوقف نشده و نیروهای مسلح یمن علاوه بر کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، کشتی‌ها و ناوهای آمریکایی و انگلیسی را هم هدف گرفته‌اند.

این عضو ارشد حوثی‌ها، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا گزینه حمله علیه سفارت‌ها و پایگاه‌های آمریکا و انگلیس» هم روی میز است، گفت: «این عملیات‌ها در حال حاضر در دستورکار نیست».

با این حال، او تاکید کرد «در صورت اقدام آمریکا و انگلیس در هدف قرار دادن مردم یمن، جنبش انصارالله گزینه‌های زیادی در دست دارد».

البخیتی در ادامه گفت: «اگر راکت‌ها و هواپیماهایی در اختیار داشتیم که می‌توانستند به عمق آمریکا و انگلیس برسند، البته ما آن‌ها را بدون هیچ تردیدی هدف قرار می‌دادیم. تا زمانی‌که آن‌ها به یمن حمله می‌کنند، این حق مشروع برای یمن است».

منبع: sharghdaily-919048

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد