hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > کلاهبردار فراری تحویل ایران شد

کلاهبردار فراری تحویل ایران شد

جزئیات استرداد کلاهبردار ۹۰ میلیاردی به ایران، به اتهام جعل و کلاهبرداری از افراد بی‌بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا، از دستگیری و استرداد فردی به اتهام جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.

سردار مجید کریمی، رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بود دستگیر و به کشور مسترد کرد.

او افزود: این فرد، از طریق جعل و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بی‌بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان کرده و چندی پیش از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن ملاقات با برخی مال‌باختگان تصریح کرد: این متهم رئیس هیئت مدیره، مسئول فن‌آوری و مسئول مالی شرکت بوده که با تبلیغات وسیع در کشور با شعار اعطای سود حداکثری اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می‌کرد.

کریمی افزود: تا قبل از استرداد این فرد، مال باختگان پرونده ۲۰۰ نفر بوده، لیکن در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید این تعداد به ۴۴۰ نفر و احتمالاً در آینده به ۱۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه گفت: با توجه به متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

کریمی تاکید کرد: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه این فرد اعلان قرمز صادر کرد؛ متعاقبا متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و نهایتا دستگیر کردند.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن هشدار به مردم عزیز در عدم اعتماد به تبلیغات در فضای مجازی، تاکید کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، به کشور مسترد شد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

تعدادی از مال‌باختگان به نمایندگی از شاکیان این پرونده ضمن حضور در دفتر رئیس پلیس بین‌الملل فراجا و ملاقات با او، از زحمات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه پلیس بین‌الملل تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

منبع: sharghdaily-919009

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد