hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) متفاوت‌ترین کتابخانۀ ایران در فهرست بهترین‌های معماری دنیا

(تصاویر) متفاوت‌ترین کتابخانۀ ایران در فهرست بهترین‌های معماری دنیا

وبسایت معماری Archdaily در فهرست نامزدهای بهترین ساختمان‌های سال 2024، چند اثر از ایران را نیز قرار داده که پروژۀ کتابخانه و آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان یکی از آن‌هاست.

فرادید| وبسایت آرک‌دیلی مرحلۀ نهایی انتخاب بهترین ساختمان‌های سال 2024 را به عهدۀ مخاطبان گذاشته است؛ رای‌گیری برای انتخاب بهترین ساختمان‌ها از بین نامزدهای اعلام شده از 30 ژانویه آغاز شده و تا 14 فوریه ادامه دارد.

به گزارش فرادید؛ یکی از ساختمان‌هایی که در فهرست نامزدهای بخش «بناهای آموزشی» قرار گرفته، ساختمان کتابخانه و آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان است.

university-of-semnan-auditorium-and-library-new-wave-architecture_16

طراحی این پروژه در سال 2007 (1386) آغاز شد و کار ساخت آن در سال 2023 به پایان رسید. پروژه‌ای که حالا می‌توان گفت به متفاوت‌ترین کتابخانۀ ایران تبدیل شده است؛ با ظاهری بسیار مدرن که یادآور فیلم‌های علمی‌تخیلی است.

قصد معماران این بوده است که در کنار طراحی مدرن و حال و هوای آینده‌نگرانۀ پروژه، ردپایی از معماری سنتی ایران را نیز در اثر خود بازتاب بدهند؛ این تلاش را می‌توان در استفاده از رنگ فیروزه‌ای در بخش‌هایی از محیط داخلی و همینطور استفاده از زاویه‌های شکسته‌ای مشاهده کرد که شاید بتوانند تداعی‌کنندۀ مقرنس‌ها در آثار معماری سنتی باشند.

یکی از ویژگی‌های جالب و قابل تحسین این اثر استفاده از پنجره‌های کوچک نورگیر با تعداد زیاد، به ویژه بر روی سقف است که بازی نور و سایۀ زیبایی را در محیط‌های داخلی ایجاد می‌کنند.

23wacuniversityofsemnanauditoriumand

1

19wacuniversityofsemnanauditoriumand

10wacuniversityofsemnanauditoriumand

11wacuniversityofsemnanauditoriumand

منبع: faradeed-176221

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد