hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای حضور در ایران/ ویدئو

دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای حضور در ایران/ ویدئو

حسین امیرعبداللهیان با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه، در دمشق حضور دارد، با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که در رأس هیاتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه، در دمشق حضور دارد، بعدازظهر امروز «یکشنبه، ۲۲ بهمن ماه» با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «مهدی شوشتری» دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «حسین اکبری» سفیر ایران در دمشق و «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه حضور داشتند.

امیرعبداللهیان در ادامه سفرش به منطقه و در دومین مقصد این سفر و به منظور گفتگو با مقامات سوریه در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه، ظهر امروز وارد فرودگاه دمشق شد.

همچنین وزیر امور خارجه با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نخستین مقصد سفر جاری به منطقه، با حضور در بیروت با مقامات لبنانی دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در ادامه قرار است به قطر سفر کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای حضور در ایران 

حسین امیرعبداللهیان گفت: بسیار خرسندم در چهل‌‌پنجمین سالگرد پیروزی کشورم در دمشق هستم و فرصت دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور  به خصوص بشار اسد را داشتم. امروز حامل دعوت رسمی و‌ کتبی رئیس‌جمهور ایران از بشار اسد برای دیدار از ایران بودم.

وزیر امور خارجه گفت: در دیدار با جناب دکتر بشار اسد، در رابطه با آخرین تحولات منطقه، دیدگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در گفت‌وگو با برادرم «فیصل مقداد» بر ضرورت پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور تاکید کردیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اطمینان داریم با توجه به اراده دو کشور و هیات وزیران دو کشور، شاهد پیشرفت‌های قابل توجه در روابط دو‌کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و گردشگری خواهیم بود.

 

منبع: sharghdaily-918347

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد