hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) این خانۀ کره‌ای شبیه یک «جغد» بتنی است

(تصاویر) این خانۀ کره‌ای شبیه یک «جغد» بتنی است

این خانه که توسط مون هون، معمار کره‌ای طراحی شده است، با ظاهری جغدمانند، یکی از آثار متفاوت این معمار به حساب می‌آید.

فرادید| این خانه که توسط مون هون معمار مشهور کره‌ای طراحی شده است، با یک قاب بتنی که از پنجره‌ای در بالای آن بیرون زده، ظاهری شبیه جغد پیدا کرده است. 

به گزارش فرادید، مون هون، معمار کره جنوبی، این ساختمان چهار طبقه‌ را برای شهر بوسان طراحی کرده است. این خانه دارای پنجره‌های فراوان است تا به مناظر پیرامون دید داشته باشد. 

9

 

8

مجموعه‌ای از عقب‌نشینی‌های تعبیه‌شده در ساختمان سبب ایجاد دو واحد یک‌طبقه در طبقه اول و یک واحد دو طبقه کوچکتر شدند که در بالا در یک طرف قرار گرفتند، مانند گردن و سر یک پرنده. 

7

یک قاب بتنی از یک پنجره بزرگ رو به خیابان در بالاترین آپارتمان امتداد یافته که نمایانگر چهره زاویه‌دار یک جغد است. دو دهانه‌ی دو طرف ساختمان هم شبیه طرح کلی چشمان پرنده هستند. به گفته معمار، نور تابیده از این پنجره‌ها در شب مانند چشم‌های درخشان جغد است. 

6

 

5

«اگر از کنار جاده به ساختمان نگاه کنید، ممکن است متوجه شکل یک سر بزرگ و دو چشم شوید. وقتی از پشت، ساختمان را نگاه کنید، دقیقاً شبیه جغد به نظر می‌رسد. پلکان بال است و پنجره‌های اتاق کودک، چشم‌های درون سر هستند.» 

اتاق خواب اصلی و رختکنِ یک آپارتمان، فضای سطح بالا را با چشم‌اندازی از شهر اشغال کرده، در حالی که اتاق خواب کودک پشت آن است. 

4

مون هون می‌خواست این فضا برای کودک پر از ویژگی‌های عجیب و سرگرم‌کننده باشد. اتاق خواب در یک سطح تقسیم‌شده است، با یک اتاق‌خواب نیم‌طبقه که یک نرده توری پشتیبان آن است و یک نورگیر دایره‌ای کوچک در بالای تخت که نمایی از آسمان دارد. 

3

یک کتابخانه طبقه زیر را اشغال کرده، جایی که روزنه‌ای به یک فضای بازی منتهی می‌شود. این قسمت که اتاق زیر شیروانی نام دارد، در حجمی قرار دارد که زیر سر ساختمان امتداد دارد و دارای یک پنجره است. 

یک آشپزخانه اوپن و اتاق ناهارخوری با یک اتاق نشیمن مجاور در پایین‌ترین سطح آپارتمان قرار دارند. اینجا، درهای کشویی به تراسی بالای یک عقب‌نشینی دیگر باز می‌شوند که مشرف به باغ رو به جنوب است. 

2

دو آپارتمان دیگر در طبقه اول بلوک مسکونی قرار دارند، جایی که دیوارهای نمای شرقیِ بلوک پایینی به سمت بالا و خارج زاویه دارند تا مانع ورود نور نشود. 

1

نواری از لعاب‌کاری در ضلع غربی اجرا شده، در حالی که دیوارهای شیشه‌ای تراش‌خورده زیر آن، یک ورودی سرپوشیده ایجاد می‌کنند. 

مون هون در میان معماران فهرست برترین‌های مجلۀ «دزین» که راهنمای محبوب‌ترین معماران، طراحان و موسسات سال گذشته است، در رتبه ۱۱۸ قرار گرفته است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-175942

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد