hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از احیای گردشگری دبی و امارات تا رشد 45 درصدی بانک الاول عربستان

از احیای گردشگری دبی و امارات تا رشد 45 درصدی بانک الاول عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، الجزیره، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز.

البیان: 

احیای گردشگری دبی و امارات با گردشگران بین المللی 

رکورد تعداد بازدیدکنندگان بین المللی سال 2023 دبی و همچنین راس الخیمه شکسته شد. بخش گردشگری در امارات شتاب رویدادها و فعالیت های مختلف خود مانند جشنواره ها و نمایشگاه ها را حفظ کرد، در حالی که کمپین زیباترین زمستان در جهان 2024 جذابیت رو به رشد گردشگری ماجراجویی در این کشور و تنوع آن را برجسته کرد. 

امارت دبی در سال 2023 با 17.15 میلیون بازدیدکننده به رکورد تعداد بازدیدکنندگان بین المللی رسید که نسبت به تعداد ثبت شده در سال 2022 که به 14.36 میلیون بازدیدکننده رسید، سالانه 19.4 درصد افزایش داشت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت اقتصاد و گردشگری دبی، دبی از رکورد قبلی تعداد بازدیدکنندگان 16.73 میلیون بازدیدکننده در سال 2019 فراتر رفت.

 

عکاظ عربستان: 

بانک سعودی الأول رشد 45 درصدی را ثبت کرد

لوبنا اولایان، رئیس هیئت مدیره بانک  الأول سعودی، امروز نتایج مالی این بانک را برای سال مالی 2023 اعلام کرد.

کل درآمد عملیاتی با 32 درصد افزایش به 12,710 میلیون ریال رسید.

لوبنا اولایان در مورد نتایج مالی گفت: در سه ماهه چهارم سال 2023، عملکرد مالی قوی را که در طول سال شاهد بودیم ادامه دادیم. رشد وام ما چشمگیر بوده است، هر دو بخش شرکتی و خرده فروشی رشد مثبتی را نشان می دهند - هر دو به ترتیب 18٪ و 16٪ افزایش یافته اند.

وی افزود: این نتایج اثربخشی استراتژی ما را تأیید می‌کند و توانایی ما برای دستیابی به رشد پایدار را برجسته می‌کند. 

 

الخلیج اونلاین: 

مصر در آستانه فروش زمین به امارات 

امارات در حال آماده شدن برای اعلام پروژه های جدید است که منابع عظیم ارزی را تولید می کند. رسانه های غربی از مذاکرات جاری بین ابوظبی و قاهره برای خرید و توسعه اراضی «رأس الحکمه» در سواحل مدیترانه در مصر خبر دادند، معامله ای که انتظار می رود به میلیاردها دلار برسد.

حسام هیبا، مدیر عامل سازمان دولتی سرمایه گذاری و مناطق آزاد، درباره انتخاب گروه سرمایه گذاری "کنسرسیوم امارات" برای همکاری با شرکای محلی برای توسعه منطقه "راس الحکمه" صحبت کرد.

در این بیانیه آمده است که جزئیات به زودی پس از پایان مذاکرات با سرمایه گذاران اعلام خواهد شد

 

الجزیره:

 تاکید نشست وزرای عرب بر ضرورت راه حل دو کشوری و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان

 وزرای خارجه کشورهای  عربستان، قطر، مصر، اردن، امارات و دبیر کل اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با برگزاری نشستی در شهر ریاض پایتخت عربستان، خواستار توقف جنگ غزه شدند و بر مخالفت خود با هرگونه آواره سازی و کوچاندن فلسطینیان تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت پایان دادن به جنگ غزه، دستیابی به آتش بس فوری و کامل، تضمین حمایت از غیرنظامیان و لزوم  برداشتن تمامی محدودیت ها بر سر راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و همچنین حمایت از فعالیت‌های آژانس امداد و کاریابی  سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کردند و حامیان این نهاد خواستند به کمک‌های مالی خود به آنروا ادامه دهند.

 

الفرات نیوز:  عراق در مسیر صحیح توسعه 

 محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مراسمی با حضور تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزرا، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک، از آغار فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه های متروی بغداد و قطار سریع السیر کربلا-نجف خبر داد.

نخست وزیر عراق  در سخنرانی خود در این مراسم در باره طرح متروی بغداد اعلام کرد پروژه متروی بغداد از دهه‌ها پیش در طرح‌ها و بودجه این شهر گنجانده شده بود و تحقیقات زیادی هم در این زمینه انجام شده بود اما عملا اجرا نشده بود.

وی ادامه داد: ما بر اجرای خواسته‌ها و چشم‌اندازهای دولت در بخش توسعه و حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهم ترین وسایلی که سهولت حمل و نقل را فراهم می کند؛ تاکید داریم چرا که این طرح‌ها سازگار با محیط زیست هستند.

 

منبع: sharghdaily-918175

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد