hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علت مرگ شترها در دست بررسی است/ لاشه ها قابلیت نمونه برداری ندارد

علت مرگ شترها در دست بررسی است/ لاشه ها قابلیت نمونه برداری ندارد

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: امکان کالبدشکافی و نمونه برداری از شتر‌های تلف شده در جاسک به دلیل فاسد شدن لاشه‌ها وجود ندارد.
محمد جانباز، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ،گفت: امکان کالبد شکافی و نمونه برداری از شتر‌های تلف شده در جاسک به دلیل فاسد شدن لاشه‌ها وجود ندارد.
جانباز افزود: پس از اطلاع از موضوع تلف شدن تعدادی شتر در شهرستان جاسک، کارشناسان این اداره کل به محل اعزام شدند و با لاشه ۴ شتر مواجه شدند.
او با اشاره به اینکه بیشتر از ۱۲ ساعت از مرگ شتر‌ها گذشته بود، گفت: به دلیل فساد لاشه‌ها امکان نمونه برداری و کالبد شکافی وجود نداشت.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ظاهرا خود صاحبان شتر‌ها در همان ساعت اولیه اقدام به برداشتن جگر و کبد از لاشه‌ها کرده اند، گفت: در صورت درخواست و شکایت صاحبان شترها، این موضوع از سوی اداره کل دامپزشکی استان برای رسیدن به علت اصلی مرگ پیگیری خواهد شد.
جانباز افزود: در حال حاضر نمی‌توان علت اصلی مرگ را اعلام کرد و ادعای مطرح شده در خصوص مسمومیت شتر‌ها نیز از سوی کارشناسان اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان در دست بررسی است.
روز گذشته تصاویری از مرگ تعدادی شتر در شهرستان جاسک در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد و صاحبان آن‌ها هم ادعا کردند که مسمومیت ناشی از سمپاشی عیله ملخ‌های صحرایی، علت مرگ شتر‌ها بوده است.
پس از این ادعا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک، تلف شدن شتر و بز دامداران بر اثر سم‌پاشی صورت گرفته جهت مقابله با ملخ‌های صحرایی را تکذیب کرد.
خدابخشیان با بیان اینکه قبل از سم‌پاشی هوایی به بخشداری جاسک نامه ارسال‌شده است، گفت: به بخشدار جاسک نیز اعلام شد که جهت سم‌پاشی هوایی با دهیار و دامداران هماهنگی لازم انجام شود.
او با اشاره به اینکه در مناطقی که تصاویر تلف شدن شتر و بز منتشرشده به‌هیچ‌وجه سم‌پاشی هوایی و زمینی صورت نگرفته است، افزود: حتی یک روز پرواز هواپیما سم‌پاش را به دلیل عدم ارسال نامه به بخشداری به تعویق انداختیم تا تمامی مراحل اداری طی شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانیم و اینکه گفته شود بدون اطلاع سم‌پاشی صورت گرفته به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد