hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آزادی 50 زندانی جرائم غیرعمد با شیوع کرونا در قم

آزادی 50 زندانی جرائم غیرعمد با شیوع کرونا در قم

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: به همت ستاد دیه استان قم با شیوع ویروس کرونا در قم 50 زندانی غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.


به گزارش رویداد ایران_قم،،حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان قم در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته اظهار کرد: 254 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 82 میلیارد ریال به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد شدند.

وی با تبیین فرایند آزادی این زندانیان به همت ستاد دیه استان قم، گفت: مبلغ 34 میلیارد ریال از 82 میلیارد ریال توسط شکات این پرونده ها به همت ستاد دیه استان بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به باقی مانده مبلغ بدهی این زندانیان گفت: با دعوت از خیران نیز 25 میلیارد ریال از مجموع کل بدهی این زندانیان تامین شد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این مجموعه بدهی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد تامین شد که این تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک‌ها و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت.

مظفری با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به زندانیان موجب تامین ۱۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی شد، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط آورده خانواده ها، اعسار، بیمه و... تامین شد.

رئیس کل دادگستری استان قم  همچنین به دیگر اقدامات ستاد دیه استان قم در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زمان شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 20میلیارد ریال با گذشت شاکیان به مبلغ 10 میلیارد ریال، کمک بلاعوض خیران به مبلغ 6 میلیارد و 500میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 2 میلیارد ریال، آورده خانواده ها، اعسار، بیمه و... به مبلغ یک میلیارد و 500میلیون ریال آزاد شدند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد،اشاره و عنوان کرد: در پی سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، شمار زندانیان جرایم غیرعمد در پایان سال گذشته به تعداد 115 نفر بوده است که نسبت به سال 97 با کاهش 20درصدی همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده در ستاد دیه استان قم، تعداد زندانیان مهریه در استان قم به عدد صفر رسیده است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیران ستاد دیه استان قم، به برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه‌های رمضان در سال‌های گذشته و آزادی بخشی از زندانیان جرایم مالی در این مراسمات خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، احتمال می‌رود که به جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، جشن گلریزان در استان قم به صورت حضوری برگزار نشود؛ اما خیران می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب‌های ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد